سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - ir1979

صفحه: [1]
1
سلام

ببخشید من یک جدول دارم که تعداد زیادی عدد اعشاری دارد. قبلا توی مقاله اونها رو به انگلیسی نوشتم و مشکلی نداشتم اما الان توی فارسی باید حتما همه ی این اعداد را در $ $ بگذارم تا ممیز اعشار درست دیده شود. ممکن است راهنمایی کنید. یک نمونه خروجی را نشان داده ام. در ضمن من از قالب آقای امین‌طوسی برای تز دکتری دانشگاه علم و صنعت استفاده می کنم.

ممنون


2
سلام

من در ایندکس چند خطی دچار مشکل شده ام. آن را به صورت بدی نشان می دهد. مشکل را چطور می توانم حل کنم. شکل نمونه پیوست شده است. هیچ تنظیمی در بخش ایندکس اعمال نشده است. ???

3
انجمن تازه‌کاران / نوشتن سوالات
« : اوت 23, 2010, 01:23:51 am »
سلام من یکبار دیگه هم پست مشابهی داشتم. ولی تقریبا نتوانستم مشکلم را حل کنم. من تعدادی سوال دارم. می خواهم متن سوالات کاملا زیر هم باشد حالا چه شماره ی سوال یک رقمی باشد چه دو رقمی ولی نتوانستم مشکل را حل کنم. شماره بندی باید به همین صورت باشد که در شکل نشان داده شده است. لطفا اگر پیشنهادی دارید کمک کنید.ممنون

4
سلام

من برای نوشتن قضیه به صورت از دو سو تو رفته ، محیطی بهتر از quote پیدا نکردم. اما چطور فقط خط اول اثبات قضیه را به اندازه ی خود صورت قضیه جلو برانم یا زبانه بگذارم. منظورم اینه که آیا این میزان زبانه در quote در متغیر خاصی ذخیره شده. البته چشمی حدو یک سانته ولی دقیق نیست. ممنون

5
سلام

من تعدادی سوال دارم و می خواهم متن سوالات کمی برجسته و جلوتر باشد مثل فایل 1 پیوست زیر. ولی به کمک
\hskip-30pt فقط کمی عقب می آید. این کار دو مشکل دارد (فایل دوم پیوست) اول حاشیه ی تنظیم شده خراب میشود ثانیا بدون توجه به طول شماره سوال (مثلا بر حسب pt) همیشه یک مقدار مشخصی عقب می آید که تراز را کمی به هم می زند. لطفا راهنمایی کنید که چطور همه ی  خطوط یک پاراگراف به جز اولی را کمی داخل تر بنویسم.

ایا می توان کاری کرد که علاوه بر سمت راست از سمت چپ هم حاشیه موقتا بیشتر شود (مانند فایل شکل اول)

ممنون

6
انجمن تازه‌کاران / کاما فارسی
« : آوریل 03, 2010, 12:29:16 am »
چظور می توانم بین تعدادی عدد فارسی کاما را به صورت ریاضی بگذارم بدون ورود به حالت ریاضی و فرمول.
شکل نمونه را ضمیمه کردم.

ممنون

7
سلام

چطور می توانم کاری کنم که پانویس ها در هر صفحه از یک شروع شوند؟ الان این شماره ها در طول یک فصل ممتد هستند.

ممنون

8
انجمن تازه‌کاران / زیر نویس سمت چپ
« : آوریل 01, 2010, 09:57:16 am »
سلام

چه کنم که زیر نویس انگلیسی در سمت چپ و زیر نویس فارسی در سمت راست باشد؟

ممنون

9
Texmaker / مشکل در texMaker
« : آوریل 01, 2010, 09:56:15 am »
سلام

من نسخه ی Pi Day را دارم. من وقتی در وسط های صفحه فارسی تایپ می کنم، خود به خود نوشته ها و کل صفحه با هر کاراکتری که می زنم بالا می روند. دلیلش چیست؟ به علاوه در انتهای یک خط از نوشته ی فارسی - انگلیسی با کلید مثلا چپ به جلو می رویم ولی با کلید راست دیگر به عقب بر نمی گردد. منظورم این است که گویی عملکرد این دو کلید کاملا عکس هم نیست. مثلا جمله ی زیر:

‎\input{C:/Creative/Final_cmds_xepersian.tex}‎

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% دستورات جدید

در انتهای خط اول با نگه داشتن کلید چپ تا ابد در همان خط می ماند؟! شاید از دید برنامه نویس این منطقی باشد!؟ ولی مطمئنا از دید کاربر نه؟! نمی دانم ایا کد مربوط به کاراکتر فاصله در فارسی و انگلیسی متفاوت است یا نه؟ ایا این تاثیر دارد؟


ممنون

10
سلام

من متن تعدادی الگوریتم را می خواهم بنویسم. برای افزایش خوانایی اولا باید فونتی استفاده کنم که عرض حروفش برای همه ی حروف یکی باشد مثلا عرض i با عرض W یکی باشد. و ثانیا فاصله ها مهم هستند. علائم ریاضی هم دارم. مانند توان و اندیس. برای همین اول از verbatim استفاده کردم بعدا متوجه شدم استفاده از alltt برای درج فرمول ها کار را ساده تر می کند. اما مشکلی که دارم مربوط به زیر نویس و توان است. مثلا برای کسر مشکلی نیست ولی برای اندیس چرا؟ لطفا راهنمایی کنید. قطعه ای از فایل tex را گذاشتم. الصاق نمی کنم تا محتویاتش برای دیگران قابل جستجو باشد. البته کمی بد دیده می شود که بلد نیستم بهترش کنم.  نمی دانم تاثیر دارد یا نه.

ممنون
 
\begin{alltt}
Algorithm Minimum_Edit_Distance (A, n, B, m);
Input : A (a string of size n), and B (a string of size m).
Output: C (the cost matrix).

begin
   for i := 0 to n do C[i ,0] := i;
   for j := 1 to m do C[0 ,j] := j;
   for i := 1 to n do
      for j := 1 to m do
         x := C[i - 1 ,j] + 1;
         y := C[i ,j - 1] + 1;
         if  a\(_1\) = b\(_1\) then
            z := C[i - 1, j - 1]
         else
            z := C[i - 1 ,j - 1] + 1;
           C[i,j] := min (x , y , z)
         { M[i, j] can be set appropriately }
end

\end{alltt}

11
سلام

چون کتاب های ما فارسی است فکر کنم بهترین حالت این است که شماره صفحه بیرون باشد چون معمولا دنبال شماره صفحه که هستیم به بیرون (از لحاظ زوج و فرد بودن شماره صفحه)  نگاه می کنیم. چطور می توانم محل ظهور این اطلاعات را در حالت book  تغییر دهم؟


ممنون

12
سلام

چطور می توانم در قسمت پیشگفتار که یک فصل حسال نمی شود (یعنی
\chapter
ندارد)، در قسمت بالای صفحه header مورد نظر را قرار دهم.
ایا باید از بسته ی fancyhdr استفاده کنم یا می توانم تنها با تغییر متغیری این کار را انجام دهم؟

ممنون


13
سلام

آیا می توانید کمی در مورد قالب فایل sty صحبت کنید مخصوصا کتاب. مثلا آیا می توانیم سخنانی از بزرگان را به صورت دو ستونی در ستون سمت چپ (فقط) بنویسیم.
اگر لازم است نمونه ی انگلیسی را آپلود کنم؟

ایا می شه کاری کرد صفحات شروع فصل  حتما فرد باشه؟
ممنون

14
سلام

چطور می توانیم از شماره های مناسب مثلا یونانی یا حرفی در ابتدای کتاب استفاده کرد. مثلا در قسمت مقدمه و ...

ممنون

15
سلام

من با ftex حدودا یک 200 صفحه ای پر فرمول و الگوریتم و ... تایپ کردم از همه چیزش ناراضی بودم مگر ویرایشگرش. اما الان تو زی پرشین خیلی با این ویرایشگر مشکل دارم. نسخه ای که من دارم 1.9.9 است. نمی توانم اعداد را هم فارسی و هم انگلیسی تایپ کنم (البته نمی خواهم همش بهانه جویی کنم - بلکه برای بهبود نسخه های بعدی می گم ;))  مثلا شکل های زیر را ببینید:


البته واقعا قرار دادن فرمول و انگلیسی بین فارسی مشکل است
من مشکل دیگه ای هم دارم من در نوشته هایم شماره ی عکس ها و فرمول ها را دستی وارد کردم (می دانم کار خوبی نیست اما چون یک ترجمه بود شماره ها عوض نمی شد به علاوه من یک  تازه واردم) اما چون به عنوان جدا کننده ی شماره فصل و بخش و زیر بخش از نقطه استفاده کردم این مترجم فکر می کنه من عدد اعشاری (اونم با دو رقم اعشار !!) تایپ کردم و خلاصه اینکه اینا رو برعکس می نویسه؟ چه کنم راه حلی هست که نوشته رو عدد فرض نکنه؟!


ممنون

صفحه: [1]