سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - فرشاد عبدالله‌نیا

صفحه: 1 [2] 3
16
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : table column seperators
« : نوامبر 02, 2009, 08:24:51 am »
مرسی. شما به‌قدر کافی زحمت می‌کشید و بیشتر از این توقعی نداریم. شکی نیست که bidi در مجموع بسیار عالی کار می‌کند و به این خاطر سپاس‌گزار هستم. احتمالاً در این مورد هم حق با شماست.

از توجه شما هم ممنونم.

17
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : table column seperators
« : نوامبر 02, 2009, 07:27:02 am »
منظورم از شکل، موجوداتی مثل خروجی گنوپلات و غیره است که اگر آن‌ها را در محیط LTR قرار ندهیم کاملاً برعکس چاپ می‌شوند در حالی که ما در فارسی همچین چیزی نداریم. مثلاً محور عمودی نمودار را در طرف راست قرار نمی‌دهیم یا محور xها را از راست به چپ نمی‌کشیم، فقط نوشته‌ها را راست‌به‌چپ می‌نویسیم) به طور خاص، جدول هم طبق همین روش تفسیر می‌شه. خلاصه اصراری نیست. مادامی که دستوراتی مثل \rl و \lr وجود داردند می‌شه با این موضوع کنار آمد.

18
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : table column seperators
« : اكتبر 31, 2009, 04:23:04 pm »
من این روش ِ تفسیر توسط bidi رو می‌فهمم و اصراری ندارم که تغییر کنه. با همین روش جداول دلخواهم رو تولید می‌کنم و مشکل جدی ندارم. خلاصه‌ی ایرادم این بود که در فارسی جهت متن برعکس است اما نیازی نیست جهت شکل‌ها و خطوط هم برعکس شود. این در انطباق شکل‌ها و متن کمی دردسر ایجاد می‌کنه.

به هر حال ممنون از پاسختون.
در مورد لاتک هم حق با شماست. همیشه لازمه بیشتر مطالعه کنم.

19
متأسفانه حتی tutorial رو هم سرسری خونده بودم. اونجا هم یک مثال داره.

20
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : table column seperators
« : اكتبر 31, 2009, 02:40:28 pm »
ببخشید که دیر جواب می‌دم.
فایل خودتون رو کمی تغییر دادم تا اشکال رو ببینید. در همون خطی هم که نوشته بودم معلوم بود.
 (خط جداساز رو در یک طرف قرار بدهید (نه هر دو طرف) تا ایراد رو ببینید)

21
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : table column seperators
« : اكتبر 30, 2009, 11:14:33 am »
ببخشید اگه خوب توضیح ندادم. من هم نمی‌گم جای r و l باید عوض شه، دقیقاً به همون دلیلی که گفتید. من منظورم خطوط جداساز ستون‌ها بود (|) که باید ترتیب معنی‌شون برعکس بشه. مثلاً اگر بخواهیم یک عبارت در انتهای سمت چپ ستون و نزدیک به خط جداسازِ سمت چپ قرار بگیره باید بنویسیم
\multicolumn{4}{l|}{میانگین}

(متأسفم اگه در این‌جا به‌هم ریخته دیده می‌شه) که در آن l(eft) کارش رو درست انجام می‌ده اما خط جداساز در سمت راستش قرار داره و این عجیبه! چون ما انتظار داریم موقع طراحی جدول، خطوط و مکان‌گذارها نسبت به هم در  جاهایی قرار بگیرند که خروجی را تداعی کنند.

22
گرافیک، جدول و شکل / table column seperators
« : اكتبر 29, 2009, 07:08:54 pm »
in the tabular environment the order of interpreting '|' column separators seems better if reversed, since everything else is reversed to comply with  persian direction. for example when I want to put something near the left column-separator-line I, in the current version of XePersian (1.0.3), should write {l|} which seems odd.

23
گرافیک، جدول و شکل / فرمت خروجی در gnuplot
« : اكتبر 29, 2009, 07:02:17 pm »
یادم است که خیلی وقت پیش در گروه بحث شد که چرا خروجی gnuplot  با xepersian  خوب کار نمی‌کند مثلاً به‌جای علامت - علامت dash قرار می‌گیرد  و مشکل از اینجا بود که در خروجی gnuplot اعداد بین $$ قرار نمی‌گرفتند. وفا به‌خاطر همین موضوع، هر چند مخالف بود، تغییراتی در xepersian ایجاد کرد. نمی‌دانم از آن موقع تا کنون چه تغییرات دیگری رخ داده است، اما امروز فهمیدم که فرمت خروجی در gnuplot را می‌توان به راحتی با فرمان set format '$%g$' برای استفاده در لاتک مناسب کرد. این را نوشتم هم برای اطلاع کاربران و هم برای عذرخواهی بابت ناآگاهی از این موضوع.

24
من فکر کنم از آخرین نسخه‌ای که روی CTAN هست (۵ سپتامبر) استفاده می‌کنم و این مشکل رو دارم. آیا منظورتون از repository جای دیگری است؟ تغییری در کد لازم نیست ایجاد کنم؟

25
ریاضیات و علوم / رقم‌های فرمول در محیط latin
« : اكتبر 29, 2009, 10:51:39 am »
در محیط latin ارقام متن با کاراکترهای لاتین حروفچینی می‌شوند اما ارقام بین $$ با کاراکترهای فارسی. بهتر نیست که همگی لاتین حروفچینی شوند؟ در حالت کلی آیا راه دیگری برای نوشتن ارقام لاتین در فرمول وجود دارد (با فرض  \setdigitfont{a_persian_font})؟

26
متشکرم.

27
ریاضیات و علوم / علامت درصد در محیط ریاضی
« : اكتبر 11, 2009, 05:49:34 pm »
ظاهراً علامت % در محیط ریاضی به شکل لاتین آن حروفچینی می‌شود. البته با \text می‌توان به نتیجه‌ی دلخواه رسید. اما آیا بهتر نیست که این تبدیل خودکار انجام شود؟

28
قلم‌ها Fonts / پاسخ : قلم‌های مناسب فارسی
« : اكتبر 05, 2009, 08:30:20 am »
بسیار متشکرم آقای امین‌طوسی. (بخصوص بابت وبلاگ مفید و زیباتون)

29
قلم‌ها Fonts / پاسخ : قلم‌های مناسب فارسی
« : اكتبر 04, 2009, 08:45:03 pm »
در ضمن، گویا در نسخه‌های جدید قلم‌ها حالت oblique  در کنار ( یعنی علاوه بر) ایتالیک  برای مایل بودن به چپ قرار داره. این حالت توی تک چطوری فراخونی می‌شه؟ (من \it و \sl و \emph  رو امتحان کردم همشون فقط ایتالیک (مایل به راست) ایجاد می‌کنن)

30
قلم‌ها Fonts / پاسخ : قلم‌های مناسب فارسی
« : اكتبر 04, 2009, 08:33:03 pm »
فهمیدم مشکل از چی بود. نام فایل‌های دونسخه (و حتی تعدادشون) با هم فرق می‌کنه (در حد space !!!) لذا من وقتی ادغام می‌کردم کاملاً جایگزین نمی‌شدند و این تداخل ایجاد می‌کرد. اگه فایل‌های قبلی رو کاملاً پاک می‌کردم همه‌چیز درست کار می‌کرد. ممنون. حل شد.

صفحه: 1 [2] 3