سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - کشفی

صفحه: 1 [2]
16
با عرض سلام،
من با زی پرشین تایپ ریاضی می کنم و مشکل خاصی وجود نداره،جز اینکه شماره قضیه ها و لم ها رو که قاعدتا باید به طور اتوماتیک وار این کار رو انجام بده،ثبت نمی کنه و مجبور هستم دستی اونارو تایپ کنم.کسی از عزیزان می تونه کمکی بکنه در این زمینه؟
لا تشکر از همه دوستان
برای اینکه زی پرشین این کارو براتون انجام بده شما اول باید ازش بخواین !!! و این درخواست به این صورت خواهد بود که شما از محیط theorem استفاده کنید یا محیطهای جدید دلخواه برای خودتون تعریف کنید. برای اینکار هم خوشبختانه راهنماهای زیادی وجود داره که توی همین سایت میتونید پیداشون کنید

17
خب این خیلی عالیه
تا اونجایی که من خبر دارم قراره به زودی یک کارگاه آموزشی زی پرشین در دانشکده مون برگزار بشه که قراره دکتر قنبری مدرسش باشن. خیلی عالی میشه اگر آقای کارن‌پهلو همزمان با این کارگاه یا هر زمان دیگه ای که براشون مقدروه سفری به مشهد داشته باشن یه کارگاه ماکرونویسی در دانشکده ما برگزار کنن.
من فردا حتما در این مورد صحبت خوام کرد ولی قبلش باید بدونم ایشون میتونن بیان مشهد یا نه؟

18
دوست عزیز منظور من اقدام از طریق وزارت ارشاد نبود. سیر مراحل قانونی و ....... داره و دخلش به خرجش نمی ارزه. باید از طریق همین سایت و از طریق اعضای همین تالار مسأله رو رفع و رجوع کنیم.
خب من هم منظورم فروش کتاب به صورت الکترونیکی بود یعنی گفتم نظرم همون نظر شماست. به هر حال اولین مطلب مهم نوشته شدن کتابه.
در ضمن میشه تا زمانی که کتاب در همین سایت به فروش میرسه به دنبال کارهای قانونی هم رفت. ضرری که نداره. اینجوری حق آقای کارن‌پهلو هم بیشتر محفوظ می مونه و مزایایی هم براشون داره و در ضمن غیر از این سایت یا احتمالا فروشگاه اینترنتی این سایت میشه کتاب رو برای فروش به فرشگاههای اینترنتی دیگه هم سپرد

19
خیلی ایده‌ی جالبی بود آقای باقری!
من حاضرم برای فروش این کتاب، سیستم فروشگاه اینترنتی برای این کتاب یا محصولات بعدی راه‌اندازی کنم که بعد از واریز وجه به حساب (از اینترنت) اجازه‌ی دانلود به مشتری بدهد.

اصلاحیّه: (ساعت ۱:۵۰):
یک راه کم هزینه‌تر هم هست.
میشه پرداخت اینترنتی گفت واریز کنند و یک نفر مسوول ایمیل کردنش باشه.
خب منم که همین رو گفتم آقای صفی اقدم! توضیح دادم که وزارت ارشاد مجوز نشر ایبوکها رو میده و این روش خیلی بهتره
عجیبه فکر کنم ساعت سایت دچار مشکل شده

20
ممنون دوستان.

تصمیم گرفتم اول کتاب را تمام کنم و بعد هم یا خودم آن را منتشر کنم یا فقط گونه PDFاش را بفروشم. به نظر شما قیمت معمول یک کتاب ۵۰۰ یا ۶۰۰ صفحه‌ای چقدر باید باشد؟
چه جالب من در حال تایپ بقیه حرفهام بودم که شما این پیام رو فرستادین. به هر حال نظر من هم همین بود و فراموش نکنید که با مجوز گرفتن از وزارت ارشاد جنبه رسمی به کتاباتون بدین. برای قیمت هم میتونید یه سری به فروشگاههای اینترنتی ایبوکها بزنید تا قیمت دستتون بیاد. موفق باشین

21
اما یه خبر خوب هم دادن و اونم اینه که وزارت ارشاد به تازگی مجوز نشر کتاب رو به صورت الکترونیکی یا همون ایبوک داده. یعنی کتابها مثل کتابهای چاپی شابک و رده‌بندی و بقیه مشخصات رو دارن. نظر ایشون این بود که کتاب رو به صورت الکترونیکی منتشر کنید به این صورت که اون رو توی سایت قرار میدین و هرکس که میخاد اون رو دانلود کنه یه مبلغی به حساب شما واریز میکنه و سایت بهش اجازه میده که دانلودش کنه. مثل خیلی از ایبوک ها و مقالاتی که در ژورنالها به صورت آنلاین به فروش میرسن. هر چند هرکس میتونه با یکبار دانلود اون رو به چند نفر دیگه بده اما در مورد کتاپ چاپی هم این اتفاق میفته. چون هر کس میتونه کتابش رو به دیگران امانت بده یا حتی از روی اون زیراکس بگیره. نظر آقای دکتر این بود ایبوکها امکانات به مراتب بیشتری نسبت به کتابهای چاپی دارن. مثل رنگی بودن و لینکدار بودن و سرچ کردن یک کلمه خاص. حتی میشه طوری فایل رو تنظیم کرد که قبل از خواندن یک بخش به بخش بعدی نشه دسترسی پیدا کرد. بخصوص برای کتاب مدنظر شما که جنبه آموزشی و راهنما داره سرچ کردن در متن کتاب و استفاده از لینکها برای پیدا کردن سریع مطلب خیلی اهمیت داره.
نظر شخصی منم اینه که اگه کتابتون رو به صورت الکترونیکی منتشر کنید هم از دردسرهای چاپ و سر و کله زدن با انتشاراتیها در امان خواهید بود و هم امکان استفاده راحت تر رو برای خوانندگان ایجاد خواهید کرد.

در ضمن قدمی خواهید برداشت در جهت جا انداختن فرهنگ رعایت حق مولف و استفاده صحیحی از ایبوکها. بخصوص که من شنیدم جدیدا دارن کتابهای درسی مدارس رو در نسخه الکترونیکی هم در اختیار بچه ها قرار میدن

22
سلام
من امروز با استادم صحبت کردن. ایشون چون کتابهای چاپ شده زیادی چه درسی و چه غیر درسی دارن. با انتشاراتیها زیاد سر و کار داشتن. نظر ایشون این بود که خیلی سخت میشه انتشاراتی پیدا کرد که بخاد روی کتاب شما سرمایه‌گذاری کنه و تازه اگر هم بخاد این کارو بکنه باید نوشته شما رو ببینه و تصمیم برای قبول کردن چاپ اون ممکنه مدتها طول بکشه. خود استاد من برای ۱ی از کتابهاشون که به دو تا انتشاراتی سپرده بودن دو سال و نیم وقتشون تلف شده بود و بعدشم گفته بودن چاپ نمیکنیم. غیر از دو کتابی که به انتشارات داشنگاه فردوسی دادن (که کیفیت کتابهاش به نظر من به هیچ وجه خوب نیست) بقیه کتابهاشون رو با هزینه شخصی چاپ کردن. با این حال من شماره مسؤول انتشارات رو ازشون گرفتم. که براتون میفرستم. به هر حال نظر استادم این بود که گرفتاری های چاپ یک کتاب خیلی زیاده. آخرش هم درآمد حاصل از فروش اون خیلی کمتر از اون چیزی خواهد بود که شما انتظار دارین. در مورد درصدی که انتشارات کم میکنه و هزینه های چاپ هم یه سری توضیحات دادن که من دیگه صرفنظر میکنم. اگه بخاین کتاب رو با هزینه خودتون چاپ کنید که درآمدش واقعا ناچیزه.
بقیه حرفهام رو در پست بعدی مینویسم لطفا بخونید


23
من انتشارات آهنگ قلم رو پیشنهاد میکنم.
یکی از اساتید من کتابهاش رو برای چاپ به این انتشارات میده. منظورم کتابهایی در زمینه ریاضیاته
اگه مایل بودین میتونم با استادم  صحبت کنم

انتشارات آهنگ قلم
www.ahangeghalam.ir


صفحه: 1 [2]