• Welcome to تالار گفتگوی پارسی‌لاتک.
 
از تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۴ به دلیل ارائه خدمات بهتر به سایت جدید پرسش و پاسخ مهاجرت کرده‌ایم؛ از این رو امکان عضویت و ارسال پست در تالار غیرفعال شده است. لطفاً برای پرسیدن سوال‌های خود به سایت جدید مراجعه کنید.

ورود به سایت جدید

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - ابوالفضل

#1
با سلام!

۱) اگه بخوایم شماره‌گذاری فرمول‌ها به صورت:
                                 (شماره‌ی فصل-شماره‌ی فرمول)
انجام بشه، چه باید کرد؟

۲) برای این که در هنگام ارجاع به فرمول، پرانتز دور شماره‌ی فرمول به طور خودکار درج بشه، راهی وجود داره؟

با تشکر،
ابوالفضل
#2
با عرض سلام،

با استفاده از دستور \setdigitfont فقط در حالت عادی ریاضی، اعداد فارسی می‌شوند( مثلا $3$). یعنی اعدادی که در حالت نمایش ریاضی قرار دارند، مثل \[ 3 \]، لاتین باقی می‌مانند.
برای فارسی شدن اعداد در همه‌ی حالات، راه حل چیست؟

با تشکر،
ابوالفضل
#3
سلام!

برای تایپ پایان‌نامه‌ی ارشد، باید از اندازه‌ی قلم ۱۴ استفاده کنم. ظاهرا یک راهش اینه که از بسته‌ی extsizes، کلاس extarticle رو به شکل زیر استفاده کنم:
‎\documentclass[‎14pt]{ext‎‎article‎}

وقتی کلاس article رو به extarticle تغییر می‌دم ترجمه نمی‌شه. اولین پیغام خطایی که زمان ترجمه رخ می‌ده:
! LaTeX Error: \l@chapter undefined.

آیا اشکال از عدم سازگاری زی‌پرشین با extarticle هست؟
آیا راه دیگری غیر از extarticle هست که بتونم از اندازه‌ی قلم ۱۴ استفاده کنم؟

با تشکر،
ابوالفضل