• Welcome to تالار گفتگوی پارسی‌لاتک.
 
از تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۴ به دلیل ارائه خدمات بهتر به سایت جدید پرسش و پاسخ مهاجرت کرده‌ایم؛ از این رو امکان عضویت و ارسال پست در تالار غیرفعال شده است. لطفاً برای پرسیدن سوال‌های خود به سایت جدید مراجعه کنید.

ورود به سایت جدید

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - محسن شریفی تبار

#1
با سلام.

قبلا پایان‌نامه خود را در اینجا و صفحه شخصی خود قرار داده بودم. در نمونه کلاس قبلی، کمی مصنوعی عمل شده بود و از قالب‌های استاندارد لاتک خارج شده بود. این کلاس را تصحیح کردم و آن را مختصرتر و قابل فهم‌تر کردم. امیدوارم که بتواند قابل استفاده باشد. سعی کرده‌ام که استانداردهای لازم پایان‌نامه دانشگاه صنعتی شریف را رعایت کنم اما به خصوص در مورد فاصله خطوط اختلاف سلیقه وجود دارد که به راحتی نیز قابل تنظیم و تغییر است. فکر می‌کنم که استاندارد خیلی از دانشگاه‌های دیگر هم مشابه باشد و به همین خاطر این کلاس را به گونه‌ای نوشتم که قابل استفاده برای دیگر دانشگاه‌ها هم باشد.

خوشحال می‌شوم که نظرات دوستان را در این مورد بدانم. اگر فردی در استفاده از این کلاس مشکلی داشت هم پاسخ‌گو خواهم بود.

http://sharifitabar.com/index.php/typesetting
#2
حروف‌چینی مستندات / یک قالب برای پایان‌نامه
نوامبر 03, 2010, 03:07:26 قبل از ظهر
با سلام.

نمی‌دانم دوستان از قالبی که برای پایان‌نامه نوشته بودم استفاده‌ای کردند یا نه. نظری برای این قالب نوشته نشد. باز هم تغییراتی مختصر در آن دادم و اضافات آن را کم کردم و در این پست جدید می‌گذارم. اگر دوستان نظرات خود را برای کامل‌تر شدن و بهتر شدن آن بیان کنند خوشحال خواهم شد. مخصوصا اگر آقا وفا لطف کنند و باز هم وقت بگذارند و اشکالات کد را به من بگویند ممنون می‌شوم. نمی‌دانم چنین چیزی قابلیت اینکه استانداردی برای قالب پایان‌نامه بشود را دارد یا نه.

#3
حروف‌چینی مستندات / یک کلاس برای پایان‌نامه
اکتبر 03, 2010, 01:11:32 قبل از ظهر
با سلام به دوستان.

من برای حروف‌چینی پایان‌نامه‌ام، یک قالب طراحی کردم که گفتم شاید قابل استفاده برای بقیه دوستان هم باشد. این قالب را می‌توانید از صفحه
http://mehr.sharif.edu/~sharifitabar
دریافت کنید. توضیحات مختصری برای این قالب نوشته‌ام. این قالب برای دانشگاه شریف است اما با اندکی تغییر می‌توان برای دانشگاه‌های دیگر هم استفاده کرد. فایل نمونه، کمک خوبی برای استفاده از این کلاس خواهد بود.
#4
وقتی از کلاس amsart یا amsbook استفاده می‌شود، اگر قسمتی از صفحه خالی بماند، فاصله سفید بالا و پایین فرمول‌ها زیاد می‌شود تا صفحه کامل پر شود. زمانی که از کلاس دیگری مثل report استفاده می‌کنیم، چگونه می‌توان این امکان را ایجاد کرد؟
#5
قلم‌ها Fonts / مشکل قلم‌های سری X در مک
می 16, 2010, 02:19:08 قبل از ظهر
با سلام،

من وقتی از قلم‌های سری X برای نوشتن پایان‌نامه‌ام استفاده می‌کنم، حروف از هم جدا می‌شوند. این مشکل با قلم‌های سری دوم X یعنی XB ها وجود ندارد. به نظرم میرسد ممکن است مشکلی در اسکریپت این قلم‌ها باشد.

در واقع میخواهم از فونت X Nazanin استفاده کنم که الآن مجبور شده‌ام از XB Niloofar استفاده کنم. سیستم من مک است با توزیع TeXLive 2009.

آیا این مشکل طبیعی است یا راه حلی دارد؟