سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fatemeh1600

صفحه: 1 ... 9 10 [11]
151
منظور از جواب شما را نگرفتم. فایل box حاوی دستوراتی است که شما زحمت آن را کشیده‌اید. من تا آنجاییکه به ذهنم رسید کمی تغییر در آن دادم (فایل test)  تا شماره کادر و عنوان آن حذف شود و تورفتگی پاراگراف صفر شود. ممکن است دستوراتی را که ربطی به این کار ندارد حذف کرده باشم. به هرجهت تقریبا با آنچیزی که می‌خواستم رسیدم.( بجز فاصله سطرها و تورفتگی پاراگراف) موقع اجرا هم ظاهرا خطایی نمیگیره یا حداقل  اگر خطا میگیره نمیدام در کجا و کدام سطر پیغام میده. حقیقتش از فایل log خیلی سردر نمی‌اورم.  اگه لطف کنی و راهنمایی بیشتری بکنی سپاسگزا خواهم بود

152
من یادم نمیاد همچنین فایلی نوشته باشم، شما حتماً تغییرش دادید چون این فایل مشکل داره و خطا می‌ده.
دقیقا همانطور است که می‌فرمایید (کمی تغییرش دادم)

فقط اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید چطوری  تورفتگی اول متن داخل کادر را حذف کنم و کمی فاصله سطرها را زیاد کنم

153
به جواب شما یک بار پاسخ دادم ولی نیدانم چرا پاسخ حذف شده. به هرجهت.  خطا مربوط به تایپ اشتباهی با کیبرد فارسی بود. آن را به gray تغییر دادم ولی مشکل همچنان پابرجاست. درضمن چطور می‌توان فاصله سطرهای داخل کار را تنظیم نمود.

154
سلام.
قبلا جناب دکتر کارن‌پهلو دستوراتی برای کشیدن کادر دور متن تو یکی از پست‌ها نوشته بودن. من الان می‌خوام ازش استفاده کنم ولی نمیدانم چرا رنگ خاکستری رو شیاه نشان میده. درضمن با اینکه مقدار تورفتگی پاراگراف را صفر کردم ولی بازهم یک کمی تورفتگی داره.

155
سلام. من با جستجو در سایت مثال‌های زیادی درخصوص طراحی  سربرگها پیدا کردم. متاسفانه هر قدر آنها را دستکاری می‌کنم نمی‌توانم چیزی را که می‌خواهم بدست بیارم. ناچار از شما راهنمایی می‌خواهم.
 قصد من اینه که   سمت راست صفحه‌های سمت راست بصورت « عنوان فصل / شماره صفحه » و  سمت چپ صفحه های سمت چپ به شکل
« عنوان بخش / شماره صفحه» باشه. دستوراتی که خودم در فایل پیوست آوردم خروجی دلخواه را نمیدهد. با سبک book شماره ها را اشتباه می‌زند و با سبک مقاله صفحه‌های زوج را چاپ نمی‌کند. اگه ممکنه در این خصوص مرا راهنمایی کنید.

156
این رو ببین

158
اسلاید Beamer / پاسخ : مشکل در ساختن اسلاید
« : ژانویه 07, 2013, 06:13:42 pm »
در مورد نمایه چطور؟ آیا میک‌تک نرم‌افزار xindy رو داره؟ تجربه نشان داده که تک‌لایو مطمئن‌تر از میک‌تک است در ضمن شما اگر تک‌لایو را بصورت کامل نصب کنید خیالتان هم راحت خواهد بود.
حرف شما کاملا متین است. من هم قبلا گفتم اکثر کاربران استفاده کاملی از برنامه نمی‌کنند ( بویژه نمایه). خود من نزدیک به دو سال از تک لایو استفاده می‌کردم و اخیرا ( از زمانی که شما در یکی از پست‌ها نوشته بودید مشکل میک تک حل شده )دارم از میک تک استفاده می‌کنم. متاسفانه با کامپیوترهایی که ما داریم  علی الخصوص لپ‌تاپها ، نصب تک لایو کامل گاهی اوقات تا یک ساعت طول میکشه  و خدا نکنه کسی بخواد براش برنامه رو نصب کنیم و نه هم نتوانیم بگیم.

159
اسلاید Beamer / پاسخ : مشکل در ساختن اسلاید
« : ژانویه 07, 2013, 10:46:07 am »
قبلا این مشکل را مطرح کرده بودم و شما هم همین پاسخ را داده بودید. اما من تقریبا اکثر گزینه های نصب در تک لایو رو امتحان کردم و هر کدام به نوعی مشکل داشتند و برای تایپ فارسی تعدادی فایل نیاز می بود .ضمن اینکه موقع اجرا اگر بسته ای مورد نیاز باشد  پیغام جدا گانه ای نمیدهد. و  نصب بسته ها هم  در میک تک خیلی خیلی راحت تر و سریعتره. ضمن اینکه بسیاری از کاربران نیاز به تایپ متون خیلی پیچیده یا تغییرات اساسی ندارند و در صورتیکه حتی تک لایو در برخی موارد بهتر باشه این برخی موارد به احتمال زیاد به کار آنها نخواهد آمد. از این جهت به نظر من بهتره که میک تک نصب کنند. به هر حال هر کس نظری داره

160
اسلاید Beamer / پاسخ : مشکل در ساختن اسلاید
« : ژانویه 07, 2013, 08:30:11 am »
در تکمیل فرمایشات آقا هادی عرض کنم که کلاً میک تک را از ذهن خود پاک کنید و به جای آن texlive را نصب کنید.
سلام. من قبلا از texlive استفاده میکردم. چندی پیش در یکی از پستها دیدم که جناب دکتر کارن‌پهلو فرمودند مشکل miktex حل شده از آن موقع به بعد دارم از miktex  استفاده میکنم و تا حالا به هیچ مشکلی برنخورده ام. برای من که استفاده از میک تک خیلی راحت تر بوده چون  براحتی میشه میک تک پایه  با حجم تقریبی ۱۵۰ مگ رو نصب و  بقیه بسته های مورد نیاز رو به آن اضافه نمود. این روش را در مورد تک لایو چند بار امتحان کردم و در همه موارد با مشکل مواجه شدم. حداقل در این خصوص می توان گفت میک تک خیلی بهتره

161
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : رسم هاشور در tikz
« : ژانویه 06, 2013, 10:12:46 am »
روش اصولی آن را نمیدانم . من وقتی از pattern استفاده میکنم داخل شکل را کاملاا سیاه می‌کند ولی با روشهای ابداعی  مختلفی می توان این کار کرد 

162
گرافیک، جدول و شکل / راهنمای tikz
« : ژانویه 01, 2013, 12:22:50 pm »
در فایل پیوست چند راهنمایی و مثال برای رسم  اشکال ساده توسط بسته tikz آورده شده که بعضا ممکن است ناشیانه باشد. این فایل از این جهت پیوست شده که هم دوستان تازه کار بتوانند از آن استفاده کنند و هم کسانی که تبحر بیشتری دارند بتوانند ایرادهای آن رفع و  یا نکات و مثال‌های دیگری به آن اضافه کنند.  شاید بد نباشد که بتوان برای بسته‌های دیگر نیز چنین کاری انجام داد.

163
گرافیک، جدول و شکل / ترسیم‌های هندسی
« : دسامبر 16, 2012, 10:55:20 am »
سلام.
 آیا کاربران عزیز بسته خاصی می شناسند که الگوهایی شبیه رسم‌های هندسی کتب راهنمایی داشته باشه؟

164
\begin{align}‎‎
\begin{array}‎{l}‎
‎Q_{\omega_1}:=\{\cdot ‎\cdots\}‎\\‎
‎Q_{\omega_‎2‎}:=\{\cdot ‎\cdots\}‎\\‎
Q_{\omega_‎3‎}:=\{\cdot ‎\cdots\}‎‎‎
\end{array}‎‎
\end{align}‎‎

مدیریت تالار گفتگوی پارسی‌لاتک:
تصحیح کد

165
من همون ali_da  هستم. گفتم که به این سوال قبلا پاسخ داده شده. این هم اجرای فایل با اعدادی که شما دادید. فقط به آپشن اختیاری ‎\documentclass هم توجه داشته باش.

صفحه: 1 ... 9 10 [11]