سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - A.Madanipour

صفحه: [1] 2
1
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : اعراب رنگی
« : اكتبر 25, 2014, 06:14:43 pm »
اگر برای شما امکان داره کمی درباره کاراکتر ZWJ که فرمودید توضیح بدین.
                                                                              با سپاس از شما

2
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : خروجی pdf ندارم
« : اكتبر 22, 2014, 12:13:29 pm »
برای من اجرا شد

3
بله، درسته. حق با شماست!
مشکل از مرورگر من بود. نمی‌دونم چرا فقط فایل‌های جلسه‌های اول و دوم رو نشون می‌داد. با یک مرورگر دیگه باز کردم درست شد. ممنون از شما

4
The file  does not exist.

7
شاید این مفید باشه!

8
زی‌تک / پاسخ : بسته جدید bidi-atbegshi
« : سپتامبر 11, 2014, 10:41:31 am »
excellent

9
جناب ترابی از توجه شما واقعا سپاس‌گزارم.
 شاید برای شما جالب باشد که قبل از کار با LaTeX ، برای فرمول نویسی از  Mathtype در Word استفاده می‌کردم. در یکی از پروژه‌ها نیاز داشتم که یک متن فارسی در عبارت ریاضی درج شود که نتوانستم این مشکل را حل کنم. وقتی برای این مسئله در google جستجو می‌کردم به ویدیو‌های شما برخوردم و این آغاز کار جدی من شد در LaTeX. در واقع نقطه شروع من،‌ ویدیو‌های شما بود، به خصوص بخشی که درآن، شما موضوع مربوط به ممیز فارسی را توضیح می‌دادید. هنوز هم گهگاهی آن فایل‌های شما را مرور می‌کنم، اما نه به دلیل جنبه یادگیری آن  بلکه به خاطر حس خوبی که با دیدن آن‌ها پیدا می‌کنم. 

10
نظر لطف شماست وفای عزیز!
آن طور که من متوجه شدم،اسم قلم‌های این کتاب، Amir-New (قلم تیترها) و Amuzesh-New (قلم اصلی متن) و RamsarMathLit (قلم مربوط به اعداد و ارقام) می‌باشد. لینک دانلود این کتاب :
http://www.chap.sch.ir/books/2314

اما در پاسخ به پرسش شما باید بگویم من هم به صورت خصوصی و هم در موسسه‌ها تدریس دارم. کار اصلی‌ من با توجه به رشته تحصیلی‌ام، تدریس ریاضی و فیزیک است، اما به دلیل آشنایی نسبی به زیان‌های انگلیسی و عربی، این زبان‌ها را هم تدریس می‌کنم،
هرچند که شوربختانه کشور ما از کشورهای صاحب این دو زبان آسیب‌های بسیار فراوانی به خود دیده، اما یادگیری آنها برای من به دلیل علاقه شخصی و نیاز به آنها در این دوران بوده است و معتقدم که نباید این موضوع‌ها را با هم مخلوط کرد. درست مانند شما که بیشتر سال‌های زندگی‌تان را در یک کشور خارجی بوده‌اید، اما انگار از خیلی از ایرانی‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، به تاریخ و فرهنگ با شکوه ایران‌زمین بیشتر اشراف دارید و به آن بیشتر اهمیت می‌دهید و این نشان‌گر خانواده فرهیخته شماست. علاقه شما به عالی‌جناب "فردوسی" و درفش کاویانی و مانند این‌ها حقیقتا قابل ستایش است و برخلاف خیلی‌ها که تنها ادعای ایران دوستی دارند، شما در عمل نیز آن را با کارهای ارزشمند خود برای زبان پارسی در  TeX نشان دادید. خیلی دوست دارم روزی شما را از نزدیک ببینم. آرزو می‌کنم همیشه تندرست و پاینده و پیروز باشید!

11
دقیقا با نظر شما موافقم. از فایل PDF مربوط به این درس، Properties گرفتم(عکس مربوط به آن را پیوست نمودم) متوجه شدم که مسئولین مربوطه، با Adobe Indesign این کتاب را صفحه‌آرایی کرده‌اند. (البته حروف‌چینی را نمی دانم). همان گونه که شما فرمودبد، رغبتی برای خواندن آن وجود ندارد. من خودم سوالات  و پاسخ درس ریاضی کنکور سراسری امسال را تنها با لاتک و البته بسته XePersian که زحمت آن به دوش شما بوده، حروف‌چینی کردم. با اینکه، این کار با عجله انجام شده و من هم در لاتک مهارت آنچنانی ندارم، اما احساس می‌کنم خیلی بهتر از این کتاب‌ها و نوشته‌جاتی شده که با نرم‌افزارهای تجاری سنگین تهیه شده‌اند، به طوری که برخی از کسانی که این فایل را دیدند، تمایل شدیدی به یادگیری لاتک پیدا کردند. من باز هم از شما صمیمانه قدردانی می‌کنم. فایل مربوط به کنکور را هم در اینجا قرار می‌دهم. خوشحال خواهم شد اگر شما نیز به آن نگاهی بیندازید و مرا راهنمایی بفرمایید.

12
زی‌تک / پاسخ : نسخه 15.3 bidi
« : سپتامبر 04, 2014, 12:00:12 pm »
You Are The Best!!!

13
تازه‌ها / پاسخ : Announcements
« : اوت 29, 2014, 07:19:53 pm »
I do not know for what reason you have made this decision. All I know is that if you quit the TeX world, The Persian Tex will have a bad future afterwards.
I think I and everybody who uses your worthy achievements will appreciate you If you reconsider your decision.
Personally, I am proud of you. Before using XePersian, I had so many difficulties preparing my documents with Microsoft Word and adobe indesign that  sometimes I had to give up some of them. but LaTeX and specially XePersian made things really really simple to do. I owe you so much dear Vafa!

14
سلام آقای ترابی!
من با توجه به همان ویدیوی آموزشی شما،
\usepackage[]{xepersian}
رو به
\usepackage[quickindex]{xepersian}
تغییر دادم و درست شد.

15
شما کدتون رو از اینجا کپی کردین:

http://tex.stackexchange.com/questions/75129/boxed-tikz-and-colored-equation-background

ولی با این حال درستش اینه:

صفحه: [1] 2