سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - student

صفحه: [1] 2
1
با کیبورد استاندارد نیم فاصله را تایپ کرده بودم و تا زمانی که فونت XB Zar بود هیچ مشکلی وجود نداشت اما حالا که از روی ناچاری فونت را به IRLotus تغییر داده ام هرجا نیم فاصله ای وجود داشته کاراکتر "" در خروجی ظاهر شده است. چطور این مشکل را رفع کنم؟

تصحیح عنوان موضوع

2
قلم‌ها و حروف / عدم نمایش متن لاتین
« : مارس 28, 2014, 01:34:32 am »
وقتی از فونت XB Zar استفاده می کنم خروجی بدون مشکل نشون داده میشه اما باید متن رو با فونت B Lotus تایپ کنم و مشکلم اینه که وقتی فونت فارسی رو به لوتوس تغییر میدم بعد از اجرا با اخطار

** WARNING ** Invalid CMap mapping entry. (ignored) ** WARNING ** Invalid CMap mapping entry. (ignored)

مواجه میشم و تمام قسمتهای لاتین متن به صورت مربع نشون داده میشه. مثلا اسامی که در پاورقی لاتین تایپ شده بود یا شماره های یونانی که با (i) و (ii) نشون داده میشه دیگه رویت نمیشن و به جای تمام حروفشون فقط مربع می بینم! چطور می تونم این مشکل رو رفع کنم؟

3
حروف‌چینی مستندات / جداسازی شماره ها
« : مارس 27, 2014, 09:44:05 pm »
من طبق شیوه نامه  ناچارم شماره قضیه ها و فصل ها را با خط تیره از هم جدا کنم یعنی مثلا قضیه 2.3.5 را به فرم ۵-۳-۲ شماره گزاری کنم یا شماره بخش 5.3 را به فرم ۵-۳ بنویسم. از قالب دانشگاه تبریز استفاده می کنم. می خواهم بدانم چه راهی برای تبدیل شماره گزاری به این فرم وجود دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

4
سلام، دوستان به راهنمایی شما نیاز دارم. اولین مرجع پایان نامه من لاتین است و قضیه ای دارد به صورت
Theorem 4.10
ارجاعی که من در متن فارسی به این قضیه داده ام به فرم
[4، 4.10]    (اول)
البته با اعداد فارسی است. مسوولین محترم دانشکده نظرشان این است که چون از راست به چپ خوانده می شود باید ارجاع را به صورت
[4، 10.4]    (دوم)
بیاورم با این استدلال که خواننده وقتی چنین ارجاعی می بیند برداشت می کند باید قضیه ده از فصل 4 را ببیند نه به صورتی که من نوشته ام. البته باز هم تاکید کردند که مهم است خواننده چه برداشتی داشته باشد. حال سوالم از شما این است کدام یک از دو نوع ارجاع بالا از دید شما به عنوان خواننده ای که ممکن است به متن نوشته شده ام مراجعه کند، صحیح است. خواهش می کنم هر یک از دوستان که سوالم را می خواند نظرش را حداقل به صورت اول یا دوم مشخص کند.
پیشاپش از همکاری تان سپاسگزارم

5
من نمی توانم از آخرین نسخه فونت نستعلیق که امکان کشیدگی حروف را هم ایجاد کرده است در زیپرشین استفاده کنم. وقتی ویرایشگر مثلا ورد باشد بدون مشکل حروفی که با فونت نتستعلیق کشیده شده اند را می توانم ببینم اما وقتی خروجی زیپرشین را برای همان متن مشاهده می کنم در مورد کشیدگی حروف به مشکل برمی خورم و به جای اینکه حروف کشیده شده باشند از محلی که توقع داشتم کشیده شوند قطع می شوند. آیا این مشکل قابل رفع است؟

6
عمومی / بند 2.2 از قوانین تالار
« : ژانویه 30, 2013, 03:20:11 am »
در قوانین تالار یک بند 2.2 هست که طبق آن هر سوالی باید حاوی یک مثال باشد! هرچند واضح است که لزوما هر سوالی نمی تواند فایل مثال هم داشته باشد (مثل این سوال که آیا استفاده همزمان  بسته ایکس با  بسته ایگرگ ایجاد اشکال می کند؟). پس ظاهرا این که "پیغام‌های بدون مثال کمینه حذف خواهند شد." نمی تواند عمومیت داشته باشد یا دست کم به اندازه کافی دقیق نیست. یک حس مردم آزاری ما را بر آن داشت که خواهش کنیم برای دقیق تر شدن قانون مشخص کنید چه سوالاتی باید حاوی مثال کمینه باشند ;)

7
انجمن تازه‌کاران / نمایه و پیوست
« : اوت 30, 2012, 06:36:45 pm »
قبلا پیان نامه ام پیوست نداشت. با استفاده از زیندی بدون مشکل نمایه را ایجاد می کردم. حالا یک فصل پیوست هم به آن اضافه کرده ام که می خواهم عنوانش فصل فلان نباشد بلکه پیوست فلان باشد. تنها کاری که توانستم برای ایجاد آن پیوست بکنم این بود که فصلهای مربوط به بخش پیوست را بعد از ‎\appendix‎ بنویسم. مشکل پیوست حل شد اما حالا دیگر زیندی اثر معجزه آسایش را از دست داده و هرچند من همان کارهای قبلی را برای اجرا انجام می دهم یک نمایه عادی و نامرتب دارم که جای مثلا حرف پ در آن اشتباه است. چه کنم که هم فصلهای پیوست پایان نامه ام به صورت درست ایجاد شوند هم نمایه ام بدون مشکل ایجاد شود؟
پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم

8
بهترین راهی که برای جلوگیری از شکسته شدن فرمولها پیشنهاد میدین چیه؟ گاهی در انتهای یک سطرها فرمولی به طول 7 کاراکتر هست که وقتی شکسته می شود بسیار زیاد بد و بی معنی می شود اما به طور خودکار آن را می شکند. به علاوه نمی خواهم یک فرمول کوتاه را در یک سطر جداگانه بنویسم. راه حل چیست؟

9
از بیمر برای ساختن اسلایدم استفاده کرده ام. می خواستم ابعاد قسمتی از صفحه که متن می تواند در آن ظاهر شود را تغییر دهم که مثلا از بالای بالای صفحه نوشته ها شروع نشود و در هر صفحه مجبور به گذاشتن خط خالی و ... نباشم. دنبال چیزی نظیر
‎\usepackage[top=30mm‎, ‎bottom=30mm‎, ‎left=22mm‎, ‎right=34mm]{geometry}
که با کلاس book استفاده کرده بودم و مشکلم را حل کرده بود می گشتم اما نیافتمش. می شود حالت پیش فرض را تغییر داد؟ با چه دستوری؟

10
اسلاید Beamer / تغییر فونت فرمولها
« : اوت 01, 2012, 08:02:21 pm »
وقتی که از طبقه نوشتاری book استفاده می کنیم به طور پیش فرض از چه فونتی برای نمایش فرمولها مخصوصا حروف یونانی نظیر $\Gamma$ یا $\Omega$ استفاده می کند؟ اگر بخواهم زمانی که از کلاس beamer استفاده می کنم این حروف یونانی در فرمولها به همان صورتی که در پیش فرض book هستند درآیند چه کار باید بکنم؟

11
اسلاید Beamer / حذف صفحه خالی
« : اوت 01, 2012, 04:54:07 pm »
در اسلایدم در صفحه قبل از صفحه عنوان می خواهم فقط یک تصویر داشته باشم. وقتی با \includegraphics
تصویر مورد نظر را در آن صفحه قرار می دهم یک صفحه خالی قبل از صحفه حاوی تصویر ایجاد می شود. چطور می توانم آن صفحه را حذف کنم؟
پیشاپیش از راهنمایی شما تشکر می کنم

12
قرار است نوزدهم بهمن ماه در دانشگاه تربیت معلم (پردیس کرج) کارگاه آشنایی با زی پرشین برگزار شود. بخش تئوری کارگاه پیش از ظهر توسط جناب آقای کارن‌پهلو ارائه می شود و اگر کسی علاقمند به شرکت در کارگاه باشد می تواند اطلاعات بیشتر و دقیق تر را از طریق مکاتبه با xepersian.tmu@gmail.com به دست آورد. فکر می کنم اگر محدودیتی برای ظرفیت این کارگاه باشد نیز مربوط به بخش عملی کارگاه است که اولویت را برای دانشجویان تربیت معلم در نظر گرفته اند.

سلام
توی دانشکده و سایت دانشگاه برای ثبت نام ایمیل Xpersian_tmu@yahoo.com رو معرفی کردند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک http://csa-tmu.mihanblog.com/post/13 مراجعه بفرمایید.
موفق باشید
(برای دوستانی که از تهران قصد شرکت در این کارگاه را دارند:  با استفاده از مترو اکسپرس صادقیه به گلشهر مسیر میدان صادقیه  تا محل برگزاری کارگاه سرراست است و  نزدیک به یک ساعت طول می کشد.)

13
انجمن تازه‌کاران / TeX capacity exceeded
« : اكتبر 14, 2011, 09:07:05 pm »
با سلام
هنوز کار من به نیمه نرسیده که با خطای
TeX capacity exceeded
مواجه شده ام. قسمتی از فایل log که به نظرم مربوط تر بود را اینجا می گذارم. کل فایل log  را هم ضمیمه می کنم. طبیعتا در فایل کمینه این طور مشکلی برایم ایجاد نمی شود پس نمی توانم مثال کمینه ارسال کنم!
! TeX capacity exceeded, sorry [main memory size=3000000].
<argument> ...tid:n {+lge/Russian Buriat.code\ETC.
                                                 
l.1780 ...CR}\newfontlanguage{Russian~Buriat}{RBU}
                                                 
If you really absolutely need more capacity,
you can ask a wizard to enlarge me.
این ویزاردی که قرار است ظرفیت را افزایش بدهد را چطور باید پیدا کنم؟
 پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم

14
در گذشته نه چندان دور یک فایل xindy در مرکز دانلود وجود داشت که هرچند با مکافات اما بالاخره نمایه می ساخت :-\. حالا پیدایش نمی کنم ???. در واقع وقتی از جستجوی در فایلها استفاده می کنم یک لینکی را معرفی می کند که وقتی می خواهم از آنجا فایل را دانلود کنم با خطای زیر مواجه مشوم
Fatal error - attempt to access unpublished file by non-admin user

15
من قبلا میک تک 2.7 داشتم و با طبقه نوشتاری کتاب در حال تایپ بودم. همه چیز رو به راه بود و قضیه هایم در بخش شماره می خوردند با استفاده از
{newtheorem{theorem\
{قضیه}
section]‎]
بعد از مدتی مجبور شدم در جای دیگری که میک تک 2.9 نصب بود کار کنم و همان فایل را اجرا کردم و اتفاقی که افتاد این بود که بدون خطا فایل موجود را اجرا می کرد اما هیچ قضیه ای شماره نداشت! نمونه پایان نامه آقا وحید را هم اجرا کردم و دیدم آنجا هم شماره قضیه ها را نشان نمی دهد. کسی می تواند به من بگوید چه اتفاقی ممکن است رخ داده باشد؟ توضیح این که نمونه های وین ادیت را که لاتین هستند و از طبقه های نوشتاری مختلف استفاده می کنند درست اجرا می کند و شماره ها موجودند.

صفحه: [1] 2