سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - student

صفحه: [1] 2 3 4
1
مواردی که به ذهنم میرسه که ممکنه کمک کنه اینا هستن.
استفاده از فونت اصلاح‌شدهٔ لوتوس
جایگزینی اون کاراکتر با کاراکتری که در فونت لوتوس برای نیم‌فاصله تعریف شده.
از فونت اصلاح شده لوتوس دارم استفاده می کنم که این مشکل پیش میاد. در متنی که تایپ کرده ام نیم فاصله تایپ شده جستجوی نیم فاصله در متن هم کار مشکلیه یا من بلد نیستم به راحتی انجامش بدم :'( به هر حال متشکرم بابت پاسختون. وقتی شما هم راهی نداشته باشین تقریبا مطمئن میشم که راهی وجود نداره.

2
با کیبورد استاندارد نیم فاصله را تایپ کرده بودم و تا زمانی که فونت XB Zar بود هیچ مشکلی وجود نداشت اما حالا که از روی ناچاری فونت را به IRLotus تغییر داده ام هرجا نیم فاصله ای وجود داشته کاراکتر "" در خروجی ظاهر شده است. چطور این مشکل را رفع کنم؟

تصحیح عنوان موضوع

3
لطف کردین. سلیقه من هم یقینا این فونت ها نیست اما طرفم یه کارمند بسیار قانونمدار می باشه که فقط شیوه نامه رو ملاک قرار میده. اون دستور العمل رو هم  کسانی تدوین کردن که اصولا از وجود زیپرشین اطلاع ندارن... . باز هم متشکرم

4
یا از فونت‌های اصلاح‌شده یا مشابه ظاهری این فونت استفاده کنین. موضوع‌های اوّل موجود در انجمن فونت رو ببینین.
ممنونم آقای صفی اقدم البته من واقعا نمی دونم چه فونتی مشابه لوتوس هست. مسلما اگه انتخاب خودم بود فونتهای دیگه رو ترجیح می دادم اما بیشتر از قبل ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنین که چه فونتی میشه جایگزین لوتوس کرد طوری که امیدوار باشم مسوول محترم متوجه تفاوتشون نشه؟ متاسفانه نتونستم در مطالب ابتدای بخش قلم و حروف تالار جواب سوالم رو پیدا کنم. یک جایی اشاره کرده بودن XB Niloofar  شباهت زیادی به لوتوس داره می خواستم ببینم گزینه بهتری هم هست یا نه؟

5
قلم‌ها و حروف / عدم نمایش متن لاتین
« : مارس 28, 2014, 01:34:32 am »
وقتی از فونت XB Zar استفاده می کنم خروجی بدون مشکل نشون داده میشه اما باید متن رو با فونت B Lotus تایپ کنم و مشکلم اینه که وقتی فونت فارسی رو به لوتوس تغییر میدم بعد از اجرا با اخطار

** WARNING ** Invalid CMap mapping entry. (ignored) ** WARNING ** Invalid CMap mapping entry. (ignored)

مواجه میشم و تمام قسمتهای لاتین متن به صورت مربع نشون داده میشه. مثلا اسامی که در پاورقی لاتین تایپ شده بود یا شماره های یونانی که با (i) و (ii) نشون داده میشه دیگه رویت نمیشن و به جای تمام حروفشون فقط مربع می بینم! چطور می تونم این مشکل رو رفع کنم؟

6
حروف‌چینی مستندات / جداسازی شماره ها
« : مارس 27, 2014, 09:44:05 pm »
من طبق شیوه نامه  ناچارم شماره قضیه ها و فصل ها را با خط تیره از هم جدا کنم یعنی مثلا قضیه 2.3.5 را به فرم ۵-۳-۲ شماره گزاری کنم یا شماره بخش 5.3 را به فرم ۵-۳ بنویسم. از قالب دانشگاه تبریز استفاده می کنم. می خواهم بدانم چه راهی برای تبدیل شماره گزاری به این فرم وجود دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

7
آقای ذاکری این کار رو انجام دادم. نوشته بودم که متنی که تایپ کرده ام در ورد به صورت کشیده دیده میشه مثلا نوشته ام تشـــکر اما وقتی همین کلمه را در فایل تک می نویسم خروجی که به من می دهد در محل کشیدگی کلمه قطع میشه.

8
متشکرم آقای صفی اقدم اما منظور من راه ایجاد فایلی شبیه همان چیزی که آقای دامن افشان تولید کرده اند بود
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=2720.0
نتوانستم فایل تک را طوری تنظیم کنم که خروجی اش شبیه متن ایشان شود.

9
سلام، دوستان به راهنمایی شما نیاز دارم. اولین مرجع پایان نامه من لاتین است و قضیه ای دارد به صورت
Theorem 4.10
ارجاعی که من در متن فارسی به این قضیه داده ام به فرم
[4، 4.10]    (اول)
البته با اعداد فارسی است. مسوولین محترم دانشکده نظرشان این است که چون از راست به چپ خوانده می شود باید ارجاع را به صورت
[4، 10.4]    (دوم)
بیاورم با این استدلال که خواننده وقتی چنین ارجاعی می بیند برداشت می کند باید قضیه ده از فصل 4 را ببیند نه به صورتی که من نوشته ام. البته باز هم تاکید کردند که مهم است خواننده چه برداشتی داشته باشد. حال سوالم از شما این است کدام یک از دو نوع ارجاع بالا از دید شما به عنوان خواننده ای که ممکن است به متن نوشته شده ام مراجعه کند، صحیح است. خواهش می کنم هر یک از دوستان که سوالم را می خواند نظرش را حداقل به صورت اول یا دوم مشخص کند.
پیشاپش از همکاری تان سپاسگزارم

10
من نمی توانم از آخرین نسخه فونت نستعلیق که امکان کشیدگی حروف را هم ایجاد کرده است در زیپرشین استفاده کنم. وقتی ویرایشگر مثلا ورد باشد بدون مشکل حروفی که با فونت نتستعلیق کشیده شده اند را می توانم ببینم اما وقتی خروجی زیپرشین را برای همان متن مشاهده می کنم در مورد کشیدگی حروف به مشکل برمی خورم و به جای اینکه حروف کشیده شده باشند از محلی که توقع داشتم کشیده شوند قطع می شوند. آیا این مشکل قابل رفع است؟

11
عمومی / پاسخ : بند 2.2 از قوانین تالار
« : ژانویه 31, 2013, 04:29:08 am »
منظور من از «خیر» در پست بالا این بود که اینگونه مطلبی را در قوانین دقیقا نیاورده‌ایم.
من دوباره رفتم نگاه کردم، شما هم ببینید! دقیقا عین عبارت " پیغام‌های بدون مثال کمینه حذف خواهند شد. " در بند 2.2 قوانین هست، رنگش هم قرمزه!
تازه حتی ننوشتین سوال، نوشتین پیغام!

12
عمومی / پاسخ : بند 2.2 از قوانین تالار
« : ژانویه 31, 2013, 04:23:18 am »
شاید بد منظورم رو نوشتم، فرض کنین من می خوام برم در بخش "قلم ها و حروف" بپرسم "از کدام فونتها برای ایجاد صفر تو خالی می توان استفاده کرد؟" یا "فایل فلان فونت را از کجا می توان دانلود کرد؟" یا چیزی از این دست.... ظاهرا برای چنین سوالی کسی انتظار فایل کمینه نداره اما برداشت منطقی از بند 2.2 قوانین این است که اینجا هم باید فایل کمینه ضمیمه شود!

خلاصه اینکه وقتی صحبت از قانون هست وسواس های منطقی (از نوع خاص مورد علاقه جماعت اهل حقوق) عجیب و بیراه نیست و این که "شنونده (یا خواننده) باید عاقل باشه" در مورد لزوم دقت در بیان قانون کاربرد نداره.

13
عمومی / پاسخ : پرسش‌های غیر لاتکی
« : ژانویه 30, 2013, 03:31:52 am »
من ذینفع نیستم(یعنی هیچ وقت کار تایپ برای دیگران نکردم) اما به نظرم خوبه که یه قسمت باشه برای تبلیغات! چه اشکال داره؟ تایپیستها در صورت تمایل قیمت و آدرس و ... رو مشخص کنن که اگر کسی نیازمند استفاده از خدمات تایپ شد راحت تر بتونه اطلاعات به دست بیاره و به ویژه امکان مقایسه هم داشته باشه. برای این تبلیغات هم طبیعتا باید یه مبلغی ازشون دریافت کرد. به طور دقیق تر پیشنهاد می گردد یک فرم مشخص برای کسانی که تمایل به تبلیغ در سایت دارن تهیه بشه که دقیقا چه اطلاعاتی رو می تونن و باید وارد کنند و آگهی ها هم به صورت زمان دار در سایت قرار داده بشه...برای فصلهایی که نیاز دانشجوها به تایپ بیشتره و فصل دفاع محسوب میشه هم قیمت آگهی ها متفاوت باشه. راستش این که چرا تا حالا این کار انجام نشده از قدیم برای من سوال بوده!

14
عمومی / بند 2.2 از قوانین تالار
« : ژانویه 30, 2013, 03:20:11 am »
در قوانین تالار یک بند 2.2 هست که طبق آن هر سوالی باید حاوی یک مثال باشد! هرچند واضح است که لزوما هر سوالی نمی تواند فایل مثال هم داشته باشد (مثل این سوال که آیا استفاده همزمان  بسته ایکس با  بسته ایگرگ ایجاد اشکال می کند؟). پس ظاهرا این که "پیغام‌های بدون مثال کمینه حذف خواهند شد." نمی تواند عمومیت داشته باشد یا دست کم به اندازه کافی دقیق نیست. یک حس مردم آزاری ما را بر آن داشت که خواهش کنیم برای دقیق تر شدن قانون مشخص کنید چه سوالاتی باید حاوی مثال کمینه باشند ;)

15
فایلت قابل اجرا نیست، حداقل برای من خطا می‌گیره.
استاد، اون فایل پی دی اف که ضمیمه شده نتیجه اجرای همون فایل هست پس نمیشه گفت قابل اجرا نیست  ??? اما شاید با خطا اجرا شده باشه که الآن یادم نمیاد و متاسفانه اینجا از خانواده تک چیزی ندارم که امتحانش کنم. در واقع فقط سعی کردم فایل خودشون رو تا حد ممکن کوچک کنم که اگر کسی خواست مشکل رو رفع کنه امکانش رو داشته باشه و البته دو سطر هم بهش اضافه کردم.

صفحه: [1] 2 3 4