سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mostafa

صفحه: [1]
1
من خودم امتحان نکردم ولی شاید کسی وقت کند و امتحان کند و نتیجه‌اش (مزیت و عیب هر کدام) را برای بقیه هم بگوید.
۱- برنامه latex2rtf.
۲- برنامه LyX می‌تواند یک فایل tex را import کند. از LyX هم می‌توانید به دیگر قالبها تبدیل کنید.

2
این هم نسخه ای که آن کاراکترها را اضافه نکند...

3
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : رسم شکل دوایر
« : سپتامبر 24, 2012, 11:06:45 am »
به هر حال هر کسی یک راهی برای انجام این کار پیدا میکنه و ابزارهایی را پیدا میکنه که شخصا برای آن فرد راحتتر است.

به نظر من میتوانید از IPE برای این کار استفاده کنید و تصویر را از اول به راحتی بسازید. اول تصویرتان را در IPE وارد کنید و سپس با دقت کمانها و دوایر را روی عکس بیندازید.

4
من اینکار رو کاملا از روی عمد انجام داده بودم که بتوان فایلها را از تک پارسی به یونیکد و بالعکس تبدیل کنم. راه اول این است که شما با جستجو/تعویض در یک ویرایشگر آن کاراکترها را حذف کنید.
راه دوم این است که نبشتک را تغییر داده تا آن کاراکترها را اضافه نکند. اگر درست به خاطر بیاورم آن کاراکترها عبارتند از /$f_ و نیز /$e_ که دور عبارات انگلیسی قرار میگیرند.

5
با استفاده از این نبشتک که ضمیمه شده است میتوانید به یونیکد تبدیل کنید. البته اول فایل فشرده را باز کنید. باید پایتون نسخه ۲.۷ یا ۲.۶ را نیز داشته باشید.

6
یکی از روشها استفاده از pgf/TikZ است. در این لینک همان سوال شما رو جواب داده است...

http://tex.stackexchange.com/questions/1449/how-can-should-i-include-annotated-images

این هم یک مثال...

http://kogs-www.informatik.uni-hamburg.de/~meine/tikz/

7
قالب شکلتون چی هست؟ آیا مقیاس پذیر هست؟
فکر کنم بد نباشه اگر شکلتون رو upload کنید و با یک شکل دیگه نشون بدید میخواید چه بلایی سر شکلتون بیارید.

8
من دو راه حل به ذهنم میرسه:

- اگر میتونید گلیمتون را با لاتک از آب بکشید بیرون اونوقت میتونید تمام ارائه رو با لاتک انجام بدید و برای اینکار بسته هایی وجود داره: مثل beamer و غیره.

- راه حل بعدی استفاده از power-point به همراه لاتک است. در این روش ارائه رو با power-point تهیه میکنید و میتونید از افکتها و امکانات آن استفاده هم کنید. در عین حال میتونید فرمولها و بعضی از دیاگرامهایی رو که با لاتک/زیپرشین نوشتید هم در اون قرار بدید. الان این ابزارها رو من توی گوگل دیدم: texpoint و iguanatex و tex4ppt. شاید ابزارهای دیگه ای هم باشه.

9
به نظرم میشه اما با ولی و اگر و غیره

- احتمالا هم فارسی تک و هم تک پارسی هر دو (امیدوارم منظورتون از تک پارسی محصول داده کاوی باشه!) نیاز دارند که path سیستم رو تغییر دهند تا یک سری از فایلهای اجرایی به صورت خودکار توسط سیستم پیدا شوند. فکر میکنم برای داشتن هر دو سیستم تک در کنار هم باید تنظیم path را در زمان اجرای سیستم تک مورد نظر انجام دهید.

-- 4 یا 5 سال پیش من تونستم تک پارسی رو روی میک تک و هم چنین تک لینوکس اجرا کنم. یعنی یک سیستم کمینه (مینیمال) از تک پارسی درست کردم که روی میک تک در ویندوز و نیز لینوکس (با سیستم تک خودش) اجرا میشد. فکر میکنم بشه هنوز اون کار رو روی میک تک جدید و تک لایو جدید هم انجام داد.

10
شاید این ابزار به دردتون بخوره: http://www.hoens.net/robin/nlatexdb/
(البته نمیدونم که با xelatex سازگار هست یا نه.)
یک ابزار دیگه ای که شاید به دردتون بخوره اسمش perltex هست. البته قدیمیه و نمیدونم که هنوز پشتیبانی میشه یا نه. قطعا luatex هم گزینه خوبی است.

11
نیازی به آماده کردن نیست. آماده هست. باید فرصتی پیدا کنم تا به نسخه‌ی فارسی تکی که شما اینجا گذاشته‌اید اضافه کنم.

می‌توان به راحتی تک پارسی را هم در داخل این نسخه (که قابل حمل و نقل است) قرار داد. البته نسخه‌ای از تک پارسی که از فایل های تک و لاتک و نیز دیگر فایلهای موجود در داخل MiKTeX 2.8 استفاده کند. این نسخه شامل موتور تک پارسی - ویرایشگر - مبدل یونیکدی و چند فایل تک و لاتک است.

ایدهٔ خیلی خوبیه. متأسفانه من از تک‌پارسی اطلاعی ندارم و نمی‌تونم این کار رو انجام بدم. ولی اگر دیگر دوستان بتونند انجام بدهند خیلی خوب می‌شود.

12
می‌توان به راحتی تک پارسی را هم در داخل این نسخه (که قابل حمل و نقل است) قرار داد. البته نسخه‌ای از تک پارسی که از فایل های تک و لاتک و نیز دیگر فایلهای موجود در داخل MiKTeX 2.8 استفاده کند. این نسخه شامل موتور تک پارسی - ویرایشگر - مبدل یونیکدی و چند فایل تک و لاتک است.

ابتدا یک نسخه نصب شده از فارسی‌تک را از لینک زیر دریافت کنید و به طریقی که در راهنما آمده است عمل کنید. فرض بر این است که تنها میک‌تک ۲.۸ روی سیستم شما نصب است.

۱- راهنمای نصب

۲- نسخه نصب شده فارسی‌تک

صفحه: [1]