سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - سید مهدی موسوی

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 16
31

اگر در سربرگ تالار منوی جستجو رو انتخاب می‌کردید و مجموعه اعداد مختلط رو مورد جستجو قرار می‌دادین به لینک زیر می‌رسیدین.
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=1797.msg10997#msg10997
که شامل پاسخ‌تون هست، این کار هم باعث می‌شه حجم مطالب مشابه زیاد نشه، هم شما سریع پاسخ‌تون رو پیدا می‌کنید و خیلی هم دیگه
ضمنا جایی که برای مطرح کردن سوال انتخاب کردین با عنوان سوال‌تون مرتبط نیست.
پیروز و موفق باشید

32
گرافیک، جدول و شکل / رسم فلوچارت با tikz
« : نوامبر 28, 2011, 10:48:58 pm »
امروز یکی از دوستانم می‌خواست فلوچارت رسم کنه توی تالار رو گشتم نمونه‌ای پیدا نکردم، و بعد از جستجو یه نمونه‌ای رو که پیدا کردم کمی تغییر دادم و ضمیمه کردم، امیدوارم مفید باشه.
فقط \lrهایی که برای متن فارسی قرار دادم توی این فایل نبودنشون تفاوتی نداره اما من وقتی توی یه قالب مبتنی بر book کدها رو نوشتم حروف رو از چپ به راست می‌نوشت نمی‌دونم این اشکال متاثر از بسته‌ای خاص یا چیز دیگه اما مشکلی به نظر نمی‌رسه.

33
شرمنده، پوستر را ملاحظه کنید. به خاطر برگزاری آزمون کارگاه در تاریخ ۱۰ آذر برگزار خواهد شد و دکتر قنبری هم به دلیل ماموریت کاری حضور ندارند.

34
مدرس کارگاه ماکرونویسی آقای کارن‌پهلو هستند.

35
بسته tabu رو یه نگاه بندازین، البته من در اجرای بعضی از مثال‌هاش مشکل دارم.

36
ترجیحا کسانی که با احتمال ۵۰ درصد تمایل به شرکت دارند نظر دهند.
ممنون

37
کارگاه آشنایی با تک که در آن ضمن معرفی اجمالی تک، کار با زی‌پرشین، لاتک و لوالاتک نیز در حد نیاز آموزش داده خواهد شد.
این گارگاه در تاریخ پنج شنبه دهم آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. ضمنا در این کارگاه قالب پایان‌نامه اصلاح‌شده برای دانشگاه فردوسی مشهد نیز عرضه خواهد شد که در آن مثال‌های پرکاربرد و بسته‌های متنوع معرفی می‌شوند.
آموزش ویدیویی نصب و آپدیت و تبدیلات خانواده تک نیز پس از کارگاه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

38
به نظرم اوم دیدن یه مثال هم خالی از لطف نیست، چرا که بقیه دوستان لازم نیست مثل کلی بگردن تا خروجی رو ببینن.
اما یه خواهش اینکه چون این پست کلا موضوعش نوشتن کد متلب توی تک بود فکر می‌کنم اگر عنوانش رو تغییر بدین خالی از لطف نیست.
همین‌جا یه سوال هم از آقای کارن‌پهلو دارم
این‌که توی راهنمای bidi اسم بسته‌های پشتیبانی شده رو نوشتین معنی‌اش اینه که مثلا به عنوان نمونه همین محیط LTR داخل فایل ضمیمه دیگه لازم نیست توسط کاربر نوشته بشه  و تغییراتی از این دست، یا اینکه‌ من اشتباه می‌کنم؟

39
با توجه به این مطلب که بسته فوق توی دایرکتوری تک نبود، می‌تونید اونو از لینک زیر دریافت کنید.
http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/8015-m-code-latex-package
الان که لینکش سمت راست بالای صفحه‌ای ست که باز می‌شه.

40
اگر caption ندارید با تنها فراخوانی تصویر مطمئن شوید که همان‌جا واقع می‌شود در غیر این صورت فکر می‌کنم آپشن‌های !h کارساز باشند.\begin{figure}[!h]
\includegera....
\end{figure}
منظورم از فراخوانی تصویر استفاده از خط وسط کد فوق به تنهایی است.

41
شاید یه سری کار آموزشی هم بشه کرد، مثلا توی زمینه ماکرونویسی، چون دانشگاه‌های مختلف هنوز توی تهیه قالب مشکل دارند و بیشتر این مشکلات هم به دلیل عدم دسترسی به افرادی‌ست که در این زمینه دانش کافی و به‌روز داشته باشند.
خوب از اون‌جا که شما ایران نیستید حداقل کاری که می‌شه کرد اینه که یه سری سند آموزشی آماده کنید و در اختیار دوستانی که مایلند شرکت کنند قرار دهید و یه قسمت خصوصی در تالار یا هر گروه ممکن قرار دهید تا اعضا سوالاتشان را مطرح کنند (فقط در این‌جا یه مشکل هست که چطوری اون اسناد حفظ بشن و اعضا چقدر رعایت کنند و از تکثیر اسناد آموزشی شما پرهیز کنند، که برای اون هم فکر می‌کنم باید کمی در جذب اعضا دقت داشت).
با این حساب در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد رشد چشمگیر زی‌پرشین هم خواهیم بود.

42
یه عرض کوچک دیگه هم هست و اون هم این که در این نسخه مثل نسخه قبلی که داشتم با تغییر زبان همیشه باید با ctrl+shift خودم نوشتن از راست به چپ یا بالعکس رو تنظیم کنم.


در مورد تست هم بنده در خدمتم.

43
با سلام
من برای اضافه کردن یه پی دی اف به نوشتارم از این دستور استفاده کردم
includepdf[landscape]{name.pdf}
ولی خوب مشکل اینجاس که این صفحه با همون سایز صفحه‌های دیگه ایجاد میشه. اگه من بخوام این صفحه با اندازه letter ایجاد شه چیکار باید بکنم
با اجازه آقا وفا

خوب وقتی شما یه فایل نمونه کوچک نگذاشتید سخت می شه جواب داد. اما اگه درست فهمیده باشم تنها خصوصیاتی از این بسته که می تونن در
 اندازه فایل ورودی دخیل باشن offset, delta هستند.

44
شرمنده گشتم ولی راهنمایی برای در مورد این سبک پیدا نکردم، از اون‌جا که برای حروف‌چینی کتاب همه فصول دارای تصویر نیستند حاشیه‌ها خالی زیاد جالب به نظر نمی‌رسند برای همین به نظرم آمد که در درون متن اصل محتوا ارائه شود و توضیحات نه چندان ضروری را در حاشیه بیاورم اما از آن‌جا که فقط دستور اضافه کردن تصویر در حاشیه را بلد بودم با مشکل مواجه شدم آیا برای بقیه قسمت‌های سند هم چاره‌ای هست که بتوان آن‌ها را در حاشیه نوشت؟
خوشبختانه تصمیم بر این شد که از همین قالب برای حروف‌چینی کتاب استفاده شود، از این رو در خصوص مواردی که فرمودید پس از تکمیل کار هماهنگی‌های لازم را به عمل خواهم آورد، اما انصافا شمایل جالبی به کار می‌بخشد.

45
ممنونم، میشه دقیقتر این مشکل را و نحوه تولیدش رو توضیح بدید.
با توجه به پاسخ قبلی که دادین انگار برای این حالت هم چاره‌ای نیست، من 8، ۶۴ بیتی رو نصب دارم خوب این نسخه آزمایشی هست و مسئولیت استفاده از آن با خود کاربر است، اما همین قدر می‌تونم بگم که تا حالا فقط در فارسی نویسی با همین مشکل مواجه شدم و هیچ مشکل دیگری نبود.
اما در هر حال هنگامی که زبان پارسی ست، با زدن شیفت و ۴ یک جفت دلار و وسطش یک یا فارسی چاپ می‌شود.
ان‌شاءالله نسخه اصلی که آمد دوباره چک می‌کنم و اگر پابرجا بود یادآوری می‌کنم و تا آن موقع هم کاری جز مدارا از من ساخته نیست.

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 16