سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - مرتضی

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 13
16
میتونید عبارت زیر رو بنویسید:
six-~sigmaیعنی بعد از نوشتن six- از علامت ~ استفاده کنید که مثل چسب، این کلمه را به کلمه‌ی بعدی می‌چسباند

17
فقط میتونم بگم که تو این دوره و زمونه، آدمای مهربونی مثل شما کم پیدا میشن. با اینکه خودتون، ایران زندگی نمیکنید، بدون هیچ چشم‌داشتی، این کار ارزنده رو برای ایرانیا (هموطنانتون) انجام دادید. خدا خیرتون بده. بازم ممنون

18
Xindy / عدم تشکیل طبقه جداگانه برای «آ»
« : فوریه 18, 2013, 11:57:39 am »
تمام کلماتی که با «آ» یا «ا» شروع می‌شوند در یک طبقه قرار می‌گیرند. چطور می‌توان آنها را در ذیل دو طبقه قرار داد؟ یعنی یک طبقه برای «آ» و یک طبقه هم برای «ا».

ضمنا زیندی برای ویندوز را از مرکز دانلود دریافت کرده و فایلهای مربوط به persian را نیز در پوشه lang کپی کرده‌ام. همچنین از MikTeX 2.9 استفاده می‌کنم.

19
Xindy / پاسخ : اشکال در طبقه‌بندی حرف V
« : فوریه 17, 2013, 02:34:06 pm »
به این خاطر که شما از نسخه قدیمی استفاده می‌کنید. منظور از نسخه قدیمی، نسخه قدیمی فایلهای پشتیبانی زیندی از زبان فارسی است.

مثل همیشه، راهنماییِ شما کارگشا بود. فایلهای پشتیبانی xindy از زبان فارسی رو از مرکز دانلود دریافت کرده و در پوشه xindy\lang\\persian کپی کردم.
مشکل حل شد.

مجددا از اینکه تجربیات ذی‌قیمتتونو در اختیار قرار می‌دید، متشکرم

20
دستور موردنظر، ‎\LTRdblcol‎ هست.

ممنون از راهنمایی شما

21
Xindy / پاسخ : اشکال در طبقه‌بندی حرف V
« : فوریه 17, 2013, 02:12:19 am »
از پاسخ شما ممنون. میک‌تک‌ام کاملا آپدیت هست، همه بسته‌هاش. برام جالبه که زیندی چطور برای تمام ۳۲ حرف فارسی و ۲۵ تا از حروف انگلیسی (به غیر از V) درست کار میکنه و فقط واسه حرف V اشتباه میکنه؟!

22
Xindy / پاسخ : اشکال در طبقه‌بندی حرف V
« : فوریه 16, 2013, 11:36:59 pm »
جالبه. من از MikTeX 2.9 استفاده می‌کنم و xindy رو هم از مرکز دانلود گرفتم. واسه تمام حروف درست کار میکنه به غیر از V. نمیدونم علت این مشکل، چی میتونه باشه؟

فایل log رو ضمیمه کردم.

23
Xindy / اشکال در طبقه‌بندی حرف V
« : فوریه 16, 2013, 11:07:47 pm »
وقتی واژه‌نامه انگلیسی به فارسی درست می‌کنم، کلماتی که با حرف V‌ شروع میشن، بجای اینکه در طبقه V قرار بگیرن در طبقه‌ي default قرار می‌گیرن. جالبه که در مورد تمام حروف دیگه درست کار میکنه. آیا این مشکلِ xindy هست یا اینکه مشکل از جای دیگس؟

24
آیا راه‌حلی برای مشکل وجود داره؟

25
در فایل ضمیمه، واژه‌نامه انگلیسی به فارسی از ستون سمت راست شروع میشه. برای اینکه از ستون سمت چپ شروع بشه، چه باید کرد؟ (همچنین عنوان واژه‌نامه باید در مکان معمول یعنی سمت راست قرار بگیره)
ضمنا اگر دستور printglossary رو درون محیط LTR قرار بدیم، نه تنها باعث نمیشه که واژه‌نامه از ستون سمت چپ شروع بشه، بلکه عنوان واژه‌نامه (مثلا «واژه‌نامه انگلیسی به فارسی») رو هم چپ‌چین میکنه (درون LTR قرار میده).

26
Xindy / پاسخ : عدم کارکرد صحیح xindy روی texlive
« : فوریه 04, 2013, 09:52:51 pm »
هادی جان، دستت واقعا درد نکنه.
علت مشکلم، این بود که من از windows xp استفاده میکنم و فایلم روی desktop بود. همونجوری که میدونی آدرس desktop تو xp در واقع،
C:\Documents and Settings\Morteza\Desktop
هست؛ یعنی فاصله توی آدرسش وجود داره. وقتی فایلم رو به جایی میبرم که این فاصله وجود نداره، مشکل حل میشه. البته microsoft این مشکل رو تو ویندوزهای بعدیش حل کرده و دیگه آدرس desktop بدون فاصله هست. فکر نمیکردم که xindy به همچین مساله‌ای حساس باشه.
در هر حال بازم ممنون

27
Xindy / پاسخ : عدم کارکرد صحیح xindy روی texlive
« : فوریه 04, 2013, 09:10:55 pm »
نه آقا هادی، هیچ توزیع تک دیگری ندارم. اصلا بعد از تعویض ویندوز، هیچ توزیع تکی غیر از همین texlive 2011 را نصب نکرده‌ام. مسلما در path ویندوز هم، ارجاعی به توزیع تک دیگری (که وجود خارجی ندارد) داده نشده است و فقط texlive در path هست (بصورت C:\texlive\2011\bin\win32).
همانطوری هم که قبلا گفتم، فایلهای مورد نیاز در temp، در حین اجرای برنامه‌ها بوجود می‌آیند. منظورم این نبود که ضروری نیستند، بلکه علت خطا در پست قبلی را نمیدانم.

28
Xindy / عدم کارکرد صحیح xindy روی texlive
« : فوریه 04, 2013, 04:29:20 pm »
پس از نصب texlive 2011، فایلهای مربوط به زیان فارسی xindy را در پوشه C:\texlive\2011\texmf\xindy\modules\lang کپی کردم. سپس texhash کردم و برای اطمینان، از خود tlmgr، گزینه update file name database را نیز اجرا کردم. وقتی میخواهم واژه نامه بسازم خطای عجیب زیر را می گیرم:
*** - LOAD: A file with name C:\DOCUME~1\Morteza\LOCALS~1\Temp\WnnSinkbN5 does not exist C:\texlive\2011\bin\win32\runscript.tlu:575: command failed with exit code 1: perl.exe c:/texlive/2011/texmf/scripts/xindy/xindy.pl -L persian -C utf8 -I xindy -M Logic_temp.xdy -t Logic_temp.glg -o Logic_temp.gls Logic_temp.glo
در این خطا اذعان شده، فایل WnnSinkbN5 در پوشه temp (پوشه موقتی مورد استفاده در برنامه های ویندوز) وجود ندارد. در صورتیکه اساسا لازم نیست فایلی از قبل در temp وجود داشته باشد و فایلهای موردنیاز در هنگام اجرای برنامه ها در آنجا ساخته می شوند. جالب است که نام این فایل در هر بار اجرای برنامه، تغییر میکند. این موارد در حالی پیش آمده است که ویندوزم را نیز به تازگی عوض کرده‌ام و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

29
میک‌تک MikTeX / مشکل در نصب miktex 2.9
« : فوریه 03, 2013, 12:19:48 pm »
هر کاری می‌کنم miktex 2.9 نصب نمیشه. این در حالیه که چند بار قبلا از روی همین فایل نصبش کرده بودم. هر دو حالت basic و complete رو امتحان کردم. ولی با یک خطای جدید مواجه شدم.
The operation could not be completed because the following file failed verification:

F:\Software\TeX\MikTeX 2.9\modiagram.tar.lzma
این بسته‌ای رو هم که این error بهش اشاره میکنه از چندین repository مختلف (اعم از اونایی که up-to-date بودن یا نسخه قدیمی این بسته رو داشتن) دریافت و امتحان کردم ولی فایده‌ای نداشت.

فایل log پیوست شده.

30
با روش ضمیمه تونستم هر دو مشکل رو حل کنم.
خوشحال میشم اگه ایرادی داره، بفرمائید.

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 13