سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - محمد چهارسوقی

صفحه: 1 2 3 [4]
46
سلام

یه سوال. من از makeindex فعلا دارم استفاده می کنم. البته تعداد نمایه هایی که دادم خیلی نیست ولی این نمایه ها رو به ترتیب و پشت سر هم نوشته و هیچ فاصله ای بین حروف مختلف نگذاشته. منظورم این است که مثلا در ابتدای حروفی که با ب شروع می شوند ننوشته ب و یا حروفی که با س شروع می شوند ننوشته س. همه را پشت سر هم نوشته. آیا چون تعداد نمایه های من کم است این جوری است؟ و یا اگر بخواهیم در ابتدای شروع هر حرفی، نماد آن حرف بزرگ نوشته شود باید دستور خاصی استفاده کنیم؟

من متاسفانه فایلم را در حال حاضر نداشتم و با اجازه آقای امید علی نمایه ای را که ایشان برای کتاب توپولوژی شون نوشته بودن به پیوست اضافه کردم. در این مثال هم همه پشت سر هم هستند. در مثال دومی که ارسال کردم یک کتاب انگلیسی است که منظور من این است که به این شکل در بیاید.

47
تکلایو TeXLive / نصب تک لایو بر روی ubuntu
« : اكتبر 13, 2009, 02:45:45 pm »
سلام

من در حال حاضر سیستم لینوکس ubuntu 9.04 gnome رو بر روی کامپیوترم نصب کردم.
می خواستم تک لایو ۲۰۰۸ را نصب کنم. برای این کار dvd مربوطه رو قرار دادم و دستور

tlmgr install -tl -gui رو استفاده کردم. پیغام خطا می دهد که دستور tlmgr در سیستم موجود نمی باشد. سپس آمدم و بر روی فایل دو بار کلیک کردم، این بار فایل را در محیط متن اجرا کرد. یک سری انتخاب هایی وجود داشت که همه را پیش فرض رها کردم. در انتها گفته بود که i را بزنیم تا install صورت گیرد. من وقتی i را می زنم صفحه ترمینالم بسته میشه و هیچ اتفاقی نمی افته.  :(

بعد گفتم شاید اگه بر روی هارد کپی کنم درست بشه. کپی کردم و این بار وقتی بر روی فایل install-tl کلیک می کنم متن فایل را باز می کند. حتی رفتم و در تنظیمات لینوکس گفتم اگر فایل اجرایی است آن را باز نکند و اجرا کند ولی باز هم باز می کند.

ممنون میشم اگه من را راهنمایی کنید.
خدانگهدار

48
سلام
من قبلا که تک لایو ۲۰۰۸ را بر روی لینوکس نصب می کردم. بعد به سراغ CTAN می رفتم و از آنجا آخرین ورژن زی پرشین را بر می داشتم و بعد در آن دو جور فایل داشت. یکی فایل هایی با پسوند sty و cls که آنها را در شاخه زیر کپی می کردم

texlive\2008\texmf-dist\xetex\xepersian

و یک سری فایل داشت به صورت parsidigits که آنها را در شاخه زیر می ریختم

texlive\2008\texmf-dist\fonts\misc\xetex\fontmappin\xepersian

و در نهایت دستور texhash را در ترمینال می زدم و همه چی خوب کار می کرد.

دیروز لینوکس خود را جدید کردم و ubuntu 9.04 نصب کردم. حال که خواستم برم و آخرین ورژن زی پرشین را از CTAN بردارم فایل ها دیگر فایل‌های قبلی نبود و حجمش هم خیلی کمتر شده بود.

فایلهای جدید عبارتند از:
ftxe-0.11.py
logo.pdf
parsidigits.tec
persian.xdy
readme
txt2maths.tec
xepersian.dtx

من با این فایل ها باید چه کنم؟ آیا اینها کافی است؟ کدام را در کدام شاخه باید کپی کنم؟

ممنون

49
نمایه‌ساز MakeIndex / نمایه سازی در زیپرشین
« : اكتبر 12, 2009, 11:00:35 am »
با سلام
اگر دوستان وقت دارند و حالشو دارند لطفا در این موضوع در مورد نمایه سازی در زی پرشین توضیحات مناسبی را بنویسند +
اگر فایل آموزشی ای چیزی هم قرار دهند ممنون می شویم.

چیزهایی در مورد نحوه استفاده از دستورات makeindex و  xindy و اینکه آیا package خاصی اول برنامه باید صدا زده شود یا خیر
و اینکه برای چهار حرف چ پ ژ گ چه باید کرد + هر چی که به ذهنشون مفید می رسه.

من خودم یک فایل هایی و نوشته هایی داشتم که چون نمی دونستم خیلی درست هستند یا نه و اینکه آیا تغییرات جدیدی صورت گرفته یا نه برای همین
گفتن ارسال نکنم و خدا نکرده باعث گمراهی نشوم.  ;) لطفا کسانی که اطلاعات به روز دارند ما را یاری کنند.

ممنون

50
میک‌تک MikTeX / طراحی طرح روی DVD xepersian + miktex
« : اكتبر 10, 2009, 12:48:15 pm »
با سلام
من این موضوع جدید رو ایجاد کردم که اگه دوستان مایل بودن در طراحی طرح روی DVD زیپرشین طرح های خودشون رو
ارسال کنند.
از اونجایی که بالاتر از ۲۵۰ k نمیشد بارگذاری کرد من مجبور شدم طرح رو کوچک کنم. طرح اصلی بزرگ و در ابعاد یک
DVD است. البته به نظرم شلوغ رسید باز اگه طرح ساده تری به ذهنم رسید آن را ارسال می کنم. راستی هر که مخالف هست بگه.

ممنون

51
عمومی / فعال و یا غیر فعال کردن یک متن
« : سپتامبر 30, 2009, 02:56:16 pm »
با عرض سلام به همه دوستان

ابتدا از اینکه این موضوع رو در اینجا ایجاد کردم باید بگم مطمئن نبودم که در چه زیر شاخه ای باشه بنابراین اینجا رو انتخاب کردم. اگر مدیران و دوستان
صلاحدید دیگری دارند بفرمایند که من متن رو به اونجا منتقل کنم.

بگذریم. یه سوال عجیب دارم. آیا میشه وقتی که داریم با تک کار می کنیم با روشی و یا دستوری باعث بشیم جاهایی از متن که در فایل tex نوشتیم در خروجی PDF ظاهر شود و یا نشود؟

مثال می‌زنم: مثلاً متن «این یک متن است» را من در فایل tex حالا به هر شکلی (نمادی در اطراف، قرار دادن در جدول، لیبل گذاری و .....) بنویسم. بعد هنگام اجرای برنامه مثلا از یک دستوری استفاده کنم که مشخص کند آیا این متن در خروجی همان جایی که هست ظاهر شود یا نه.

آیا کسی تا به حال این کار را کرده و یا جایی دیده‌ است؟ شاید قرار دادن در جدول یکی از راه ها باشه و راهی باشه که بشه جدول رو نشون داد یا نداد. نمی دونم.

یه مثال دیگه: همونطور که می‌دونید، مثلا در اول متن شما می تونید دستور زیر رو بنویسید
\title{عبارت عنوان}
در این صورت اگر در بدنه‌ی متن از دستور
\maketitle
استفاده کنید، عنوان نشان داده می شه و اگه نکنید نمیشه.

شاید این هم یک ایده‌ای باشه برای انجام این کار. البته من نمی دونم این کار را میشه برای حجم زیادی از متن و مثلا فرمول هم استفاده کرد یا نه.

حالا که داستان به اینجا رسید بذارید من دقیقا بگم که به دنبال چی هستم:
فرض کنید که من دارم درس می‌خونم و دارم مثلا یه کتابی رو می‌خونم. من برای خودم خلاصه برداری می‌کنم و خلاصه‌هامو در فایل تک تایپ می‌کنم. همچنین بعضی جاها برای سوایی پیش میاد و اونها رو می‌نویسم. و هم چنین بعضی وقت‌ها روش‌های بدست آوردن روابط رو خودم همش رو میرم و ریز به ریز انجام می‌دم. و هر کار دیگه‌ای که خلاصه حین درس خوندن به ذهنتون برسه.

من الان برای هر کدوم فایل‌های جدا گانه دارم. این کار خیلی خوب و منظم نیست و پیوسته هم نیست. می‌خواستم به این طریق من یک دونه فایل داشته باشم که همه چیمو در مورد اون کتاب مورد نظری که می خونم همون تو بنویسم و همه به ترتیب و پشت سر هم بر اساس فصل‌ها و اینها باشه. و وقتی که دارم خروجی می‌گیرم، تعیین کنم که من فقط مثلاً تعاریف و می‌خوام و یا روابط و می‌خوام و یا همه اش رو می‌خوام و یا سوالاتی که از خودم پرسیدم رو می‌خوام.

ممنونم!!!!!!!!!!

52
سبک نوشتار / کلاس مقاله نامه (proc)
« : سپتامبر 27, 2009, 05:56:41 pm »
سلام به همه دوستان
من در تلاش هستم که یک فرمت مقاله نامه برای یک سمیناری آماده کنم. متاسفانه هر چه تلاش کردم نتوانستم که آن را راه اندازی کنم. من در ابتدا یک فایل با کلاس
article آماده کردم که اجرا می شد و مشکلی نداشت. بعد ۵ فایل از روی این فایل ساختم. سپس نوشته‌های اولیه را از بالای هر کدام از آنها بر داشتم و فقط
begin{documetn} و end{document} باقی ماند و سپس در یک فایل جدید با کلاس proc به وسیله دستور include فایل‌ها را به ترتیب صدا زدم اما
اجرا نشد.

آیا کسی تا به حال با این کلاس کار کرده است؟ ممنون می‌شوم یک نمونه ساده را در اختیار گروه قرار دهید.

صفحه: 1 2 3 [4]