زی‌پرشین XePersian > لواتک

سیمرغ چیست؟

(1/1)

ساسان تراب خصلت:
با سلام به اساتید خودم

امکانش هست یه منبع معتبر یا یک توضیح عمومی از سیمرغ و نحوه کار اون و ... بفرمایید یا لینک بدید!؟؟
با تشکر.
علت ویرایش: ویرایش عنوان پست.

vafa:
سیمرغ یک سیستم حروف‌چینی برای luatex است که قرار است نسخه 0.1 آن بزودی (تا آخر سال ۲۰۱۳) روی CTAN قرار بگیرد. نحوه کار سیمرغ تقریباً شبیه xepersian می‌باشد اما دارای امکانات بیشتر و مشکلات بسیار کمتری است. نام سیمرغ الهام گرفته از شاهنامه فردوسی است و قصد دارم آن را به استاد بزرگم، حکیم ابوالقاسم فردوسی تقدیم کنم.

fatemeh1600:

--- نقل قول از: وفا کارن‌پهلو در مه 31, 2013, 04:28:28 pm --- نحوه کار سیمرغ تقریباً شبیه xepersian می‌باشد اما دارای امکانات بیشتر و مشکلات بسیار کمتری است.
--- End quote ---

سلام.با توجه به توضیح جنابعالی آیا سیمرغ را می‌توان نسخه  توسعه یافته زی‌پرشین  به حساب آورد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، آیا تمام  اسنادی که در آنها از زیپرشین استفاده شده است، با سیمرغ قابل پردازش است( احتمالا با تغییراتی در نام دستورات)؟

vafa:

--- نقل قول از: fatemeh1600 در سپتامبر 21, 2013, 05:22:01 pm ---سلام.با توجه به توضیح جنابعالی آیا سیمرغ را می‌توان نسخه  توسعه یافته زی‌پرشین  به حساب آورد؟

--- End quote ---
شاید قبلاً اینطور فکر می‌کردم اما الان اینطور نیست. سیمرغ یک سیستم جدا از زی‌پرشین است و من قصد دارم توسعه زی‌پرشین و سیمرغ هر دو فعال باشد.

--- نقل قول ---در صورت مثبت بودن پاسخ، آیا تمام  اسنادی که در آنها از زیپرشین استفاده شده است، با سیمرغ قابل پردازش است ( احتمالا با تغییراتی در نام دستورات)؟

--- End quote ---
با تغییر در نام دستورات بله ولی با نسخه پایدار بسته سیمرغ، خروجی سیمرغ کیفیت بهتری خواهد داشت و امکانات بیشتری.

کنترل

[0] صندوق پستی

Go to full version