سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - موسوی‌ندوشنی

صفحه: 1 ... 7 8 [9]
121
با سلام،

امیدوارم که فایل‌های گذشته هر چند اندک روزنه‌ای را گشوده باشد. یک فایل تکمیلی به پیوست است که نحوه کار با بسته Sweave را قدری ارتقاء می‌دهد.

پیروز باشید.

122
با سلام،

یک نمونه اسلاید ساده که در آن کد R درج شده است به پیوست تقدیم می‌گردد. توجه داشته باشید که اگر احیانا سوال عمومی راجع به تهیه اسلاید دارید طبیعی است که باید به قسمت مربوطه در تالار مراجعه فرمایید.

‍پیروز باشید
موسوی ندوشنی

123
با سلام،

1- در مورد درج واژه‌های فارسی در تصاویر ps بنده هم با آقای دامن‌افشان موافقم، زیرا این یک سوال عمومی است و ارتباط وثیقی با R ندارد  و در مورد هر نرم‌افزاری که خروجی ترسیمی به فرمت ps تولید می‌کند این مطلب مطمح نظر است.
2- از اطلاع‌رسانی شما متشکرم. اما بهتر بود که مرجع اطلاع خود را ذکر می‌نمودید، زیرا سایت رسمی R متعرض چنین نکته‌ای نشده است. یا او نشان ندارد یا من خبر ندارم. اما بهر روی از شما سپاسگزارم.

پیروز باشید.
موسوی ندوشنی

124
جناب آقای دامن‌افشان
با سلام و عرض ادب

از تذکر شما ممنونم و یک مثال را به پیوست ارسال می‌کنم. البته این مثال در حد توان بنده است و امیدوارم که دوستان مسلط‌تر آن را ارتقاء دهند.

با تشکر - موسوی ندوشنی

125
ریاضیات و علوم / درج دستورات زبان R در لاتک
« : نوامبر 18, 2012, 01:55:01 pm »
سلام دوستان

احتراما به آگاهی دانشجویان معزز و استاتید ارجمند رشته آمار می‌رساند که چنانچه با نرم‌افزار R کار می‌کنند و قصد دارند کدها و نتایج حاصل از اجرای آن را وارد لاتک نمایند می‌توانند از بسته Sweave.sty استفاده نمایند که با زی‌پرشین سازگار است.

پیروز باشید
موسوی ندوشنی

126
با سلام و عرض ادب
جناب آقای دکتر کارن‌پهلو

به نظر می‌رسد که شما قبض را نمی‌پسندید و موجبات انبساط خاطر خواننده را بهر روی فراهم می‌سازید که این خود آیت عشق است. شما در مورد  تنظیم دو فاصله راهنمایی فرموده بودید. آیا می‌توان فاصله بین اعداد و ابیات نیز تنظیم نمود.

تندرست و پیروز باشید
موسوی ندوشنی

127
جناب آقای دکتر کارن‌پهلو
با سلام و عرض ادب،

بنده حسب فرمایش شما تا حد توان خطاهای فایل ارسالی را رفع کردم، فقط تنها چیزی که باقی‌مانده است پیغام‌های underfull\hbox(badness‍)  می‌باشند که رفع آن در حوصله دانش بنده نیست. البته تا آنجایی که می‌دانم مورد گفته شده خیلی جدی نیست. مگر این که نظر جنابعالی غیر از آن باشد که مسلما آن درست است.
لذا با توجه به مراتب فوق مجددا فایل را به ‍پیوست ارسال می‌دارم. شایان ذکر است که شماره ابیات قبلی اندکی تغییر کرده اما اشکال گفته شده به قوت خود باقی است.

با تشکر - موسوی ندوشنی

128
جناب آقای دکتر کارن‌پهلو
با سلام و عرض ادب

بنده به مدد راهنمابی‌های داهیاته شما بیش از ششصد بیت را حروف‌نگاری نمودم. سیستم خوب کار می‌کند اما در پاره‌ای از جاها از جمله ابیات ۵۹۴ الی ۵۹۷ در مقایسه با ابیات ۵۹۸ به بعد، از منظر شروع ابیات و خاتمه ابیات هماهنگی ندارند. به این معنی که طول ابیات یکسان نیستند و این عارضه در پاره‌‌ای از مواضع دیگر نیز ملاحظه می‌گردد. بنده فایل مورد نظر را جهت مشاهده شما به پیوست ایفاد می‌کنم.

با تشکر - موسوی ندوشنی

129
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : محیط شعر
« : نوامبر 16, 2012, 12:54:45 pm »
جناب آقای دکتر کارن‌پهلو
با سلام و عرض فروتنی

پاسخ شما امتحان کردم درست و پاکیزه کار می‌کند. زبان بنده از تشکر قاصر است. ذائقه ذهن بنده که شیرین شد، امید است که عزت شما مستدام باشد.

با تقدیم احترام - موسوی ندوشنی

130
با سلام و عرض ادب
جناب آقای دکتر کارن‌پهلو

از پاسخ سریع شما سپاسگزارم. بنده کدهای شما را امتحان نمودم. شماره‌گذاری خودکار درست عمل می‌کند منتها ظاهرا تیتر داستانها را منظور نمی‌کند. در این مورد و در مورد سوال دوم حقیر، بنده فایل pdf حاصل از تک پارسی را به پیوست تقدیم می‌کنم امید است که وافی به مقصود باشد.

با تقدیم احترام - موسوی ندوشنی

131
با سلام و عرض ادب

بنده یک مقداری از دفتر اول مثنوی را با تک پارسی حروف‌نگاری کرده‌ام که نام فایل آن daftar_1.tex است و همین کار با استفاه از زی پزشین انجام دادم که نام فایل آن daftar_first.tex است. در دو مورد زیر، در زی پرشین نمی‌دانم جه باید کرد.

۱- چگونه بطور دستی مضارب ۵ را بصورت برجسب کنار بیت مربوطه بنویسم. این کار در فایل daftar_1.tex انجام شده
۲- در متنوی هر داستان یک تیتر دارد که در محیط شعر نیست. این تیتر را نمی‌توانم درست در وسط تنظیم کنم. این کار در فایل daftar_1.tex انجام شده

با تجدید احترام - موسوی ندوشنی

132
تازه‌ها / کتاب جامع Latex
« : نوامبر 15, 2012, 08:42:02 pm »
با سلام و عرض ادب،

بنده فایل pdf کتاب راهنمای جامع LATEX را دیدم که دلالت بر زحمت زیادی است که جناب آقای دکتر مرتضی ابطحی مبذول داشته‌اند که درخور سپاسگزاری است و باید به ایشان دست مریزاد گفت. قبلا نیز آقای دکتر امیدعلی همت خود را مصروف چنین امر مهمی نموده‌اند که از ایشان نیز باید تقدیر کرد. همچنین جا دارد که از آقای دکتر وفا کارن‌پهلو نیز تشکر ویژه نمود که بستر تولید آثار گفته شده را فراهم نموده‌اند.
اما در خاتمه این نکته را خاطر نشان می‌سازم که آثار آن عزیزان (بدون کاستن از ارزش آثار بالا) در واقع راهنمای لاتک برای فارسی زبانان  است. امید است که مستندات آینده راهنمای لاتک برای زبان فارسی باشد، زیرا خط و زبان فارسی در محبط رایانه نیازمند کار فراوان است.

با احترام - موسوی ندوشنی 

133
حروف‌چینی مستندات / فهرست مطالب
« : نوامبر 08, 2012, 07:14:40 pm »
با سلام و عرض ادب

چگونه می‌توان شماره‌های و یا label عناوین subsubsection و یا paragraph را در متن با سبک کتاب و فهرست مطالب آن نشان داد؟ چون ظاهرا آنها به صورت پیش‌فرض ظهور و بروز نمی‌یابد.
با احترام

صفحه: 1 ... 7 8 [9]