سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - محسن شریفی تبار

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 7
16
اگر می‌خواهید لینک زیر را ببینید شاید کمک کرد. البته دقیقا آن چیزی که می‌خواهید نیست.
http://www.latex-community.org/viewtopic.php?f=5&t=2770
به نظرم اگر این نمونه را از خود مجله آورده‌اید، بهترین راه مکاتبه با خود آنهاست تا استایل خود را به شما بدهند.

17
شما که فایل کمینه نگذاشته‌اید، اما قاعدتا مشکل از این است که اعداد را در جدولتان، در محیط ریاضی استفاده نکرده‌اید، بلکه متنی هستند.

18
نباید بی مشکل باشد. چرا از تعریف زیر استفاده نمی‌کنید:
\makeatletter
\renewcommand\thescheme{\thechapter\@SepMark\arabic{scheme}}
\makeatother
مسأله اینجاست که مثلا خودم در پایان‌نامه دکتری، به شکل معمول از نقطه برای جداسازی استفاده می‌کردم، اما می‌خواستم جداساز در شماره section ها، علامت خط تیره باشد. برای این منظور، عوض کردن متوالی تعریف SepMark منطقی نبود و فکر کنم کار هم نکند. لذا تعریف thesection را مشابه بالا عوض کردم. فکر نمی‌کنم در bidi قرار دادن امکان اینکه چند نوع علامت جداساز داشته باشیم، منطقی باشد. اما راه حل درست در موارد این‌چنینی، آیا همین روش مورد استفاده بنده است؟ از این نظر که ساده است و به نوعی برای هر حالت دیگر هم مشابه همین است و فقط یک تعریف جدید باید صورت بگیرد.

19
بسیار خوب، منطقی هم هست. یعنی استفاده از hskip می‌تواند باعث شکسته شدن در جای نامناسب باشد. من نحوه تعریف را در bidi دوباره نگاه کردم. با این حساب در موارد این‌چنینی، آیا استفاده از نیم‌فاصله در تعریف بالا به جای hskip، راه حل درستی است یا باز هم مشکلی دارد؟

20
ایراد کار این است که این دستور تعریف نشده است!! حتما چیزی از فایل‌های استایل از قلم افتاده که در آنجا بایستی این دستور تعریف شده باشد. به هر حال با جستجو در تالار می‌توانید نحوه اضافه کردن واژه‌نامه را پیدا کنید.

21
با سلام.

اگر دانشجوی شریف هستید، توصیه می‌کنم نمونه پایان‌نامه منطبق بر استاندارد شریف در مرکز دانلود را هم نگاهی بیاندازید.

22
اگر وفا موافق باشد، به نظر بد نیست چنین امکانی شبیه دستور resetlatinfont که برای متن کار می‌کند، برای محیط ریاضی هم به زیپرشین اضافه شود. به کمک یکی از همین کدها که مطمئن تر از بقیه باشد.

23
MacBook Pro, Core i7, 4GB Memory
Operating System: Mac OSX, ver. 10.8
Tex Distribution: TeXLive 2013 pretest
TeX Editor: TeXShop

24
سلام. اینطور که نمی‌شود کمک خاصی کرد. به نظر می‌رسد باید خودتان تلاش کنید تا خطوطی که منجر به خطا در سیستم مجله می‌شود را اصلاح کنید. منظورتان از اینکه فایل خروجی درست است چیست؟ یعنی در سیستم خودتان درست خروجی می‌گیرید؟ اگر چنین است ممکن است ناشی از تفاوت نسخه های شما و مجله باشد.

25
سلام. خوب این به خاطر اینه که شما سند را با pdflatex پردازش می‌کنید. در صورتی که باید از موتور xelatex استفاده کنید.

26
مسأله پاس کردن گزینه‌ها را حل کردم و کلاس و سند نمونه جدید را در وب‌سایت خود و اینجا قرار خواهم داد.

27
در گزینه‌های بارگزاری کلاس scrbook در فایل کلاس، گزینه زیر را اضافه کنید،
chapterprefix=true
نمی‌دانم چرا وقتی این گزینه را در خود فایل اصلی تک و به عنوان گزینه کلاس thesis می‌گذارم، جواب نمی‌گیرم. حتما مشکلی در پاس کردن گزینه‌های دیگر به کلاس کمااسکریپت است.

28
جناب وفا
با حرف شما معلوم شد که من خیلی خارج از مسیر افتاده‌ام! پس از میدان آزادی شروع می‌کنم: من لازم دارم که علاوه بر جدول و شکل، شناورهای جدید تعریف کنم (به فرض شِما و نمودار) و علاوه بر این میخواهم که جداکننده آنها خط تیره باشد نه نقطه.
اگر میفرمایید اصلاْ از هیچ بسته ای استفاده نکنم پس چطور این شناورها را تعریف کنم؟
ببخشید که سوالم زیر ابتدایی است ولی مشکل چنین است! ;)
البته می‌توانید مسأله را به شکل زیر هم حل کنید. بایستی دستور زیر را بعد از تعریف شما قرار دهید،
\renewcommand\thescheme{\thechapter\hskip0pt-\hskip0pt\arabic{scheme}}

29
مشکل شما استفاده از دستور resetlatinfont است. بعد از این دستور، قلم لاتین استفاده می‌شود و دیگر حروف فارسی نمایش داده نمی‌شود.

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 7