سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - hrzazad

صفحه: [1]
1
ممنون از آقای دامن‌افشان و آقای کارن‌پهلو.
همون TeX Live 2012 که بصورت فایل iso هست رو نصب کردم، مشکل حل شد(بدون بروز رسانی).

جسارتا فکر کنم با توجه به مواردی که در این پست مطرح شده اگه موضوعش تغییر کنه بهتره.مثلا: حذف علامت مربع در انتهای محیط proof و همچنین قرار گرفتن آن بعد از آخرین کلمه‌ی اثبات.

در ضمن جا داره از همه دوستانی که تو این سایت فعالیت می‌کنن و به سؤالات جواب میدن تشکر کنم. بدون شک حضورشون تو این سایت باعث دلگرمی همه کاربران هست.

2
پاسخ شماره 3 همین موضوع رو امتحان کردم و همون خطا رو گرفتم.texفایل و logفایل همون پاسخ شماره ۳ رو پیوست کردم.
البته وقتی با TeXmaker اجراش می‌کنم از همون خط خطا می‌گیره ولی pdf رو می‌سازه که البته مشکل داره.مثلا دقیقا اول متن عبارت proof و یه مربع می‌ذاره و اعداد موجود در فرمول‌های ریاضی بصورت لاتین درج می‌شن.
ممکنه مشکل از TeX Live من باشه؟

3
با عرض سلام
قبلا از TeX Live 2011 استفاده می‌کردم، بعد از مدتی ویندوزم رو عوض کردم و همون TeX Live 2011 رو نصب کردم ولی از همون خط مربوط به مربع (\bidi@AtEndEnvironment{proof}{\let\popQED\relax\qedsymbol}) خطا می‌گیره خطا بصورت زیره:
! Undefined control sequence.
l.101 \bidi@AtEndEnvironment
                            {proof}{\let\popQED\relax\qedsymbol}
در حالی که قبلا کار می‌کرد. دلیلش چیه؟
(در ضمن هم با TeXworks و هم با TeXmaker خطا ایجاد می‌شه.)
logفایل رو هم ضمیمه کردم.

4
برای من این یکی کار می‌کند.

ممنون. جواب میده.

5
ببخشید که با تأخیر جواب میدم.
ضمن تشکر از همه دوستان، ولی مشکل من که در سؤال هم گفتم قرار دادن توضیح برای یک مرجع در عنوان قضیه است. کدی که نوشتم و خطا داده بصورت زیره:
‎\begin{theorem}[‎\cite[‎‏صفحه ۱۲]‎{Pourmousa88mscThesis}]‎
این یک قضیه است.
‎\end{theorem}‎

البته این کد رو در فایل سورس راهنمای persian-bib هم امتحان کردم که خطا داد.
tex فایل و log فایل با نام test و bib فایل با نام MyReferences ضمیمه شده است.

 

6
راهنمای بسته persian-bib را ببین.
توی راهنمای persian-bib توضیحی در این رابطه پیدا نکردم. اگه ممکنه بیشتر راهنمایی کنید.

7
واقعاُ حرفت با عقل جور درمیاد؟  شما دارید دو تا محیط مختلف رو تو در تو استفاده می‌کنید پس کد من کار درستی اتجام می‌ده که در پایان محیط proof اون مربع رو قرار می‌ده، شما ممکنه فرمول رو با هزار و یک گونه محیط قرار بدید، محیط proof از کجا باید بفهمه که شما از چه محیطی استفاده کردید و بعد از اینکه تشخیص داد از چه محیطی استفاده کردید، آخر سر اون مربع رو آخر اون محیط قرار بده؟
پس با این اوصاف در مورد اثبات‌هایی که به فرمول ختم میشن، باید مربع رو دستی بذاریم انتهای فرمول. اگه راه دیگه‌ای هست راهنمایی کنید.

8
این کد فقط برای اثبات‌هایی که به یک کلمه ختم میشن جواب میده و برای اثبات‌هایی که به یک فرمول ختم میشن جواب نمیده. مثلا در همین کد بالا اگر «و این ادامه اثبات است.» حذف شود باز هم مربع در یک سطر پایین‌تر ظاهر می‌شود.

9
ممنون. کد برای سوال اول جواب میده. برای سوال دوم باید مربع رو دستی بعد از آخرین کلمه یا فرمول اضافه کنم یا راهی وجود داره که خودکار برای همه اثبات‌ها انجام بشه؟

10
سلام به همه دوستان.

به‌طور معمول با استفاده از دستور \cite{} می‌تونیم در عنوان قضایا مرجع رو قرار بدیم. ولی اگر مرجع توضیح داشته باشه یعنی از دستور \cite[توضیح]{} در عنوان قضیه استفاده کنیم خطا رخ میده.

به‌عبارت دیگر میخوام قضیه به‌صورت زیر باشه:
قضیه ۱.۱.۱ ([۷،قضیه ۶.۲]). متن قضیه...      یا        قضیه ۱.۱.۱ ([۷،صفحه۱۲۳]). متن قضیه...

لطفاً راهنمایی کنید.

11
ممنون. کد جواب میده. ولی با توجه به فایل ضمیمه شده دو تا مشکل وجود داره.
۱- در فایل ضمیمه شده با فعال شدن دستور \renewcommand{qedsymbol}{} مربع حذف میشه ولی خطی که مربع در اون قرار گرفته خذف نمیشه و بصورت فضای خای باقی میمونه.

۲- اگر بخوام مربع از اینجایی که الان هست حذف بشه (البته با خذف خطی که در اون قرار گرفته) و دقیقا بعد از آخرین کلمه یا فرمول اثبات ظاهر بشه چه کار باید کرد؟

12
سلام.
می‌خواستم در محیط proof مربع در انتهای اثبات ظاهر نشه. چیکارکنم.

صفحه: [1]