سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - narimand

صفحه: 1 2 [3]
31
طراحی صفحه / پاسخ : فرمت دانشگاه
« : مه 01, 2014, 01:45:18 am »
طبق قوانین، وقتی فایل آزادی رو هر چند مختصر تغییر می‌دید، باید اطلاعات کپی‌رایت داخلش، یعنی اسم و مشخصات نویسنده فایل رو هم تغییر بدید. پس لطفاً اسم و مشخصات منو توی این فایلی که پیوست کردید، تغییر بدید و دوباره توی همین پست آخری‌تون، پیوستش کنید.

سلام،
 من این نسخه رو تغییری ندادم. این نسخه‌ایه که شما چند ماه قبل در یک پاسخ پیوست کرده بودید. فقط وقتی دوباره فشرده‌ش کردم مجبور شدم اسم فارسیش رو تغییر بدم که خطا نده.

 من نسخه‌ای که تغییر دادم، از روی قالب علم و صنعت بوده.
دنبال پست اصلی شما می‌گردم تا لینک اون رو بگذارم.

32
طراحی صفحه / پاسخ : فرمت دانشگاه
« : آوریل 30, 2014, 07:26:23 pm »
سلام
من دارم روی فایل نمونه پایان‌نامه تبریز کار میکنم. همه چیز عالیه. جز صفحه آرایی صفحات ابتدایی پایان‌نامه طبق آیین‌نامه دانشگاه.
اولین مشکلم اینه که آرم دانشگاه در صفحه اول باید سمت چپ قرار بگیره که من هرچی میگردم نمیتونم جای آرم رو در {fa_title} و باقی صفحات پیدا کنم که عوضش کنم!
سلام،
 موضوع چگونگی قرار گرفتن آرم دانشگاه ربطی به fa-title نداره. مربوط به فایل کلاس .cls شماست.  (در نسخه شما Tabriz-Thesis.cls

 من نسخه علم و صنعت رو بنا به نیاز خودم تغییر دادم که با تبریز تفاوت‌هایی داره. اگه تنها ایراد شما درباره تبریز همین دو مورده که مسئله‌ای نیست.

 در فایل Tabriz-thesis.cls (من نسخه بدون جدول رو دارم) خط ۶۱ تا ۶۳ مربوط به قرار گیری لوگوی دانشگاه:
\newcommand{\vtitle}{\begin{titlepage}
%\topmargin=-30pt
\vspace{-2cm}\centerline{{\includegraphics[height=4.3cm]{logo}}}
شما الان به جای اینکه دستور افزودن شکل رو با دستور وسط‌چین استفاده کنید، اون کاری که نیاز دارید رو باهاش انجام بدید.

الان آرم دانشگاه قراره کدوم سمت باشه؟ چقدر فاصله داشته باشه؟ با چپ چین و راست‌چین کردن و دستور hspace* می‌تونین تغییر بدید مکانش رو.
کنار دستش هم متنی باید نوشته بشه؟


دومین مشکلم اون جدولیه که در این فایل برای اسم خودم و پایان نامه و استاد راهنما و مشاور و چکیده و ... اومده، من طبق فرمت دانشگاه این صفحه رو نباید داشته باشم، بلکه باید بعد از عنوان بسم الله بعد اون یک بار دیگه باید صفحات تشکر و فهرست و ... بعد، چکیده باید صفحه اول قرار بگیره

نسخه‌ پایان نامه تبریز رو که پیوست کردم، نسخه‌ بدون جدوله چکیده‌س. ابتدا صفحه عنوانه، بعد چکیده، بعد تشکر‌ها  تا برسه به فهرست مطالب.

 پیشنهاد من، صفحه بسم‌ا... رو الان کاری باهاش نداشته باشین، چون در نسخه دیجیتالی که فصل به فصل برای استاد و افراد دیگه می‌فرستین و باید کلی اصلاح بشه نیازی نیست. بعدا که کارتون تموم شد، موقع چاپ یه صفحه بسم‌ا.. هم پرینت کنین به همراه فرم‌های مورد نیاز و امضاها در مکان مناسب به برگه‌ها اضافه کنین و بعد بدین صحافی.

 آخه در نسخه دیجینال، کسی به جدول خالی و فرم خالی نیازی نداره. اگر اون‌ها رو هم اسکن کنیم و اون صفحه رو دوباره با صفحه اسکن شده جایگزین کنیم که چه کاریه! از اول همون کار رو می‌کنیم.

33
با سلام و احترام
چگونه ميشه pdf ظاهر شده توسط زي پرشين را ذخيره كرد بطوري كه كادر قرمز رنگ  در شماره پانويسها و شماره فرمول ها ديده نشود.
                                             
                                                                                                                                                                          باتشكر
بسته hyperref امکان تغییر رنگ عبارت‌های فهرست، شماره فرمول و پانویس و مراجع را به کاربر می‌دهد.
اگه فقط می‌خواید کادر نباشه میشه تنظیمش کرد. ولی اگه نمی‌خواید پرینت بگیرید، استفاده از رنگ‌ها تاثیر خوبی در افزایش خوانایی داره.
%\usepackage[colorlinks,linkcolor=black,citecolor=black]{hyperref}

34
سلام .من به لینک مورد نظر رفتم اما چیزی دستگیرم نشد منtexlive2013را نصب کرده ام واز bidi texmakerاستفاده میکنم فایل tabriz-theses اما قادر به هیچ تغییری درآن نیستم یعنی تغغیر نمایش داده نمیشه.لطفا بفرمایید چکار کنم شدیدا عجله دارم

مثال‌های دیگه رو تونستید اجرا کنید؟ با اون‌ها مشکل نمی‌ده؟
یه مثال کمینه بفرستید تا بفهمیم مشکل چیه.

«قادر به تغییر نیستم» یعنی اصلا موتور رو نمی‌تونید اجرا کنید روی فایل؟ روی فایل‌های دیگه اجرا شده؟ فایل‌های کمکیش رو تولید می‌کنه براتون؟
من یک بار به مشکلی برخورده بودم که سیستم عاملم جلوی دسترسی برنامه‌ رو می‌گرفت و همه چیز باید توسط ادمین اجرا می‌شد. مطمئنین با اجرای پرونده‌های دیگه مشکلی ندارین؟

35
با سلام
می خوام فاصله بین سطرهای جدول از حالت معمولی بیشتر بشه
چه دستوری باید استفاده کنم
ممنون میشم اکه راهنماییم کنید
اگه از فاصله بین خطوط ، فاصله خالی اضافی می‌خواید،
یک روش دیگه هم اینه که بعد از دستور خط جدید که وارد کردید، یه آرگومان فاصله وارد کنید.
\\[3mm]

استفاده از \arraystrech می‌تونه یه ایراد داشته باشه، و اون تغییر در کشیدگی ماتریس‌های شما هم هست.
مثلا داخل خطوط ماتریس به صورت فرمول هست، نمی‌خواین اون‌‌ها تغییر کنند. یا توی جدول ماتریس هست.

36
موقع کلیک روی لینک عضویت، این پیغام رو میده:

The TeX Course
You must be a member of this group to view and participate in it. Membership is by invitation only.

This group is invite only, so you may not apply for membership.

However, you may contact the owner.
Report this group

من داخل ایمیلم گزینه قبول عضویت رو زدم و عضو شدم.
اگه از این لینک می‌آیید، احتمالا نیاز به ورود دوباره داره.

37
در ضمن، بد نیست در مورد زمان کلاس نیز صحبت بشه. مسلما اگر کلاس‌ها به صورت متمرکز باشه خیلی خوبه ولی به شرطی که بتوان یک زمان مشخص برای همه
درنظر گرفت. بهتره در این مورد از همین الان صحبت کنیم.

فکر نمیکنم بشه هماهنگی انجام داد، هر کسی برنامه زمانی مختلفی داره، خود جناب کارن‌پهلو هم اختلاف زمانی دارن با اینجا.
شاید اگه مثل دوره‌های آنلاینی مثل Coursera.org مطالب برای مطالعه قرار بگیره و یه ددلاین ۱ هقته‌ای برای مطالعه و انجام تکالیف اون بخش باشه تا وارد هفته بعدی درس بشیم.

38
با سلام
 آیا این کارگاه در این زمان ذکر شده برگزار می‌گردد؟ یا منتفی شده؟
من ایمیلی هم زدم، اما جوابی در این باره دریافت نکردم.

 با تشکر

39
سلام
نسخه‌ای که من از Tabriz-Thesis در DropBox داشتم نسخه 0.4 بود و چنین مشکلی را داشت. آیا در نسخه‌های جدید به دلیل افزودن clearpage قبل از دستور شماره‌گذاری عددی این مشکل حل شده است؟

من بر مبنای نسخه علم و صنعت که شما زحمت ایجادش رو کشیده بودید، برای دانشگاه خودم پایان‌نامه رو ایجاد کردم. دقیقا دستور شماره صفحه رو از فصل اول بیرون بردم، چون فصل به فصل ایجاد می‌کردم و به استادم می‌دادم و نیاز داشت که اول هر فصل این شماره اضافه بشه.

 ولی به فایل اصلی که آوردم، بدون اشکالی فصل ۱ با شماره ۱ شروع شده. دستورهایی را هم که از فایل استایل تغییر دادم، مرتبط با این بخش نبود.

40
آخرین اخبار از وضعیت دانشگاه در مورد مواردی که مطرح شده:
۱. در مورد کنکور سراسری در دانشکده ما مشکلی نیست. چون اصولاً‌ کنکور در اینجا برگزار نمی‌شود. پس بنابراین کارگاه در همان تاریخ ۴ تا ۶ تیرماه برگزار خواهد شد.
۲. بعد از ۲۰ تیرماه که امتحان‌های پایان‌ترم تمام می‌شود، کلاً سلف دانشجویی تعطیل می‌شود اما بوفه‌ی دانشگاه باز است.
۳. در مورد پریز برق سؤال کردم. تعداد محدودی سه‌راهی وجود دارد اما اگر تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شود، احتمالاً باید از آنها بخواهیم که برای خود سه‌راهی بیاورند.
۴. در مورد صدور گواهی‌نامه بیان شد که هیچکدام از معاونت های دانشکده نمی‌توانند قانوناً مدرک صادر کنند. اما ظاهراً دانشگاه یک دفتر آموزش‌های آزاد دارد که من
    در روزهای آتی با آنها تماس می‌گیریم تا تکلیف گواهی‌نامه هم مشخص شود.

از پیگیری‌ و زحمت شما خیلی متشکرم.

 آیا همان طور که جناب کارن‌پهلو گفتند، علاوه بر هزینه ثبت‌نام، هزینه DVDهای گفته شده را هم یک‌جا واریز کنیم؟ یا برای شما راحت‌تر است در زمان کارگاه هزینه آن دریافت شود؟
از آن‌جایی که ۳ روز کلاس است،‌ می‌توان روز اول تقاضا داد،‌ روز بعد آن‌ها را دریافت کرد.

 به نظرتان بهتر نیست یک پوستر هم برای کارگاه درست کنیم؟

41
با سلام
۱-  با توجه به برگزاری کنکور سراسری در تاریخ ۶، ۷ و ۸ تیر، آیا با کلاس روز ۶ام تداخلی ایجاد نمی‌کند؟ ساختمان دانشکده قرنطینه برگزاری امتحان نیست؟

۲- آیا امکان ارسال جزوه‌ها ار طریق ای‌میل برای ثبت‌نام کنندگان هست؟ جناب دکتر کارن‌پهلو گفته بودند که در صورت امکان حداقل یک بار جزوه‌ها مطالعه شوند قبل از کلاس.

۳- حداکثر ظرفیت کارگاه چقدر است؟

 با تشکر

42
سلام ممنون از پاسختون. من از miktex2.9  استفاده می کنم و Texlive ندارم. و تک رو از update  می کنم از قسمت  update(admin ) ولی چرا جواب می دهد که هیچ update نیست؟ ممنون می شم که راهنماییم بکنید.

شما هر چه سریع‌تر تک لایو رو دانلود کنید تا از شر میک‌تک خلاص بشید. میک‌تک کلا مشکل داره با فارسی

43
درثانی یک‌سری از حروفش استاندارد نیست. مثلا علامد ٪ با درصد انگلیسی % فرق داره و جالبه که کار درصد که تولید comment‌ هست
را انجام نمی‌ده. یعنی اگر بزنیم
٪ فرشاد ترابی
در خروجی همش را چاپ می‌کنه. واسه همین هنگامی که قراره عدد یا از اینجور حروف را تایپ کنم مجبورم هی جهت کیبورد را عوض کنم.
آیا من کیبورد اشتباهی را نصب کردم؟ یا کار دیگری باید انجام می‌دادم؟

با سلام،
 درباره کاراکتر درصد فارسی و اینکه آیا قابلیت کامنت کردن داشته باشه یا خیر، حدود ۱-۲ سال پیش توی فروم بحث شد و با استدلال‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدند که این امکان رو به صورت پیش فرض در زی‌پرشین قرار ندهند.
 اما در همون تاپیک،‌ دکتر کارن‌پهلو کدی رو به اشتراک گذاشته‌اند که با استفاده از اون کاراکتر ٪ همون قابلیت کامنت گذاری رو داشته‌ باشه. من خودم از اون استفاده نکردم و مطمئن نیستم که ادیتورها هم اون رو رنگی کنند.
 در کل، این به صفحه کلید مربوط می شه؟؟ در خود محیط ورد هم برخی فونت‌های فارسی کاراکتر ٪ خاص خودشون رو دارن و برخی ندارن. (مثلا لوتوس نداره فکر کنم، بنابراین موقع استفاده از تایمز رومن استفاده کرده که شناخته می‌شه برای محیط api نویسی و ...)

 البته به نظر من، علاوه بر اینکه استفاده نیم فاصله، بهترین مزیتی که این صفحه کلید داره و واقعا اون رو استاندارد کرده، چیدمان مرتب حرکت‌هایی مثل تنوین، اعراب‌ها و خصوصا جانشینی «پ» به جای «ء» هست  :D

44
با سلام

 از آن‌جا که چنین مقاله‌هایی توصیفی خواهند بود، در نشریه‌های مختلف امکان انتشار بیشتری خواهند داشت.
نشریه فرهنگستان فارسی شاید بروکراسی اداری طولانی‌ای داشته باشد و خوانندگان محدودی.
 اما برای مثال، نشریه انجمن بینایی ماشین و ... مسلما از این مقاله استقبال خواهند کرد.


 در ضمن، به نظر من بهترین راه برای آشنایی عمومی با زی‌پرشین، معرفی آن در روزنامه است. (یعنی علاوه بر معرفی تخصصی نرم‌افزار در محیط‌های آکادمیک، این سیستم امروز به اون پختگی رسیده که به عموم معرفی بشه)
فکر می‌کنم در یکی از ویژه‌نامه‌های تکنولوژی و یا در خود روزنامه اصلی امکان مناسبی وجود داشته باشد.

صفحه: 1 2 [3]