سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - سیدرضی علوی‌زاده

صفحه: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29
46
یک نتیجه‌ اینه که تک‌میکر رسمی با نمایشگر داخلی pdf مشکل دو بار باز شدن در نسخه‌های ۶۴ بیتی را نداره.
امّا تنها مشکلی که با نمایشگر داخلی تک‌میکر داریم اینه که فایل داخلش خود به خود آپدیت نمیشه. و باید همیشه یک F7 باید بزنیم.
آیا دستوری مشابه دستور:
xelatex --shell-escape -interaction=nonstopmode -synctex=-1 %.tex|SumatraPDF.exe -reuse-instance %.pdf
هست که قرار داد و خود به خود آپدیت شود؟
یعنی می‌گوید مشکل از این پرانتزهاست؟ پس 32 بیت چی؟ شاید مشکل از فاصله‌ها هم هست؟ میشه نسخه دوجهته که این مشکل رو داره در پوشه‌ای که فاصله خالی در اسم مسیرش نباشه بریزید و تست کنید؟

اگر دیگر دوستانی هم که میتوانند این مشکل را ایجاد کنند تست کنند از نتیجه مطمئن‌تر خواهیم شد. :)

47
اوکلار (Okular) نمایش‌گر پیش‌فرض KDE4 می‌باشد و برنامه نسبتا قویی است، بر روی لینوکس که استفاده از آن بجز نصب بسته موجود با استفاده از مدیر بسته کار دیگری ندارد.

بر روی ویندوز باید از پروژه KDE Windows برنامه اینستالر آن که برنامه‌ها و وابستگی‌های لازم را از اینترنت دریافت می‌کند دانلود کرده و این برنامه را از لیست برنامه‌های آن انتخاب کنید... احتمالا بیشتر از 100 مگابایت دانلود نیاز دارید چون این برنامه علاوه بر کتابخانه‌های Qt به کتابخانه‌های KDE نیز وابسته است، متاسفانه این وابستگی‌های زیاد کمی استفاده از آن را در ویندوز دردسر ساز می‌کند.

48
باگ‌های بی‌دی‌تکمیکر را فقط باید پیدا و گزارش کنیم یا باگ‌های تک‌میکر را هم گزارش کنیم؟
در همان پست آخرین نسخه‌ای که شما گذاشته‌اید گزارش کنیم یا در پست جداگانه؟
آخه فرمودید ایمیل کنید.
فرقی نداره، ایمیل که منظورم اون مورد خاص کلیک روی خطوط خطا بود که دو برگه باز میشد.
ولی در کل ایمیل یا پست جدید یا در آخر پست انتشار نسخه قبل فرقی نداره. فقط چیزی رو از قلم نیندازیم!

49
با سلام
ضمن عرض تسلیت به شما انشاءالله این کارهایی که انجام می دهید خیراتی باشد برای آخرت خود و دیگران که حتما هم این طور است
من هم آخرین نسخه را دانلود کردم سعی می کنم تست ها را انجام دهم سریع به شما اطلاع رسانی نمایم
باتشکر
درود،
ممنون، لطف دارید. :)
اگر سعی کنید حتی‌الامکان باگهایی را که می‌بینید تو یه پست سرجمع بیاورید ممنون میشم.

50
به روی چشم.
همین الان دانلود می‌کنم و اطلاع میدم سید رضی جان
باز هم ممنون از کمکتون، اگر از طریق ایمیل خبر بدهید ممنون میشم.

51
آخرین غم‌تون باشه.
اما در ویندوز xp ۳۲ بیتی هم این مشکل را دیده‌ام و فقط مربوط به ۳۲ بیتی نیست.
اما اینکه مربوط به نسخه ی رسمی هم است را من اطلاعی ندارم.
چشم من نسخه‌ی رسمی 3.2.1 و قبلی را امشب روی همه‌ی سیستم‌ عامل‌های ویندوز و ۳۲ و ۶۴ بیتی چک می‌کنم و اطلاع میدم سید رضی جان
ممنون لطف دارید، خدا درگذشتگان شما را نیز بیامرزد.

بله ممنون از کارتان اگر این نسخه جدید را تست کنید مطمئن‌تر خواهیم شد.

52
سلام. تشکر میکنم از راه اندازی این سایت و برنامه های خوبتون.
من تکلایو و  تک میکر دوجهته bidiTeXmaker-3.1.0-1 را دانلود نصب کرده ام.
موقعی که میخواهم روی فایل خروجی pdf دابل کلیک کنم که به نقطه مورد نظر در فایل tex در پنجره تکمیکر بروم، یک فایل جدید داخل پنجره تکمیکر باز میشه و وقتی من حواسم نیست، تغییراتی که تا آن لحظه داده بودم میپره.
من مدام باید چک کنم که جند تا از فایلهای من باز هستند و خسته کننده است.
خیلی اذیتم میکنه. راهی برای رفع این مشکل هست؟
این دو بار باز شدن یک tab مربوط به یک فایل خاصّ در موارد خاصّ اتفاق می‌افتد:
۱- دابل کلیک روی pdf برای Inverse Serach
۲- کلیک در قسمت Messages / Log بر روی شماره‌ی خط خطادار برای منتقل شدن به آن خط
من خودم که تایپیست هستم، کلّی با این مسئله درگیرم و پیشنهاد من (خودم هم این کار را می‌کنم) این است که قبل از انجام موارد بالا، یک بار فایل‌تون را ذخیره کنید. یا مثلا سریع ctrl+s بزنید.

همینطور که آقا هادی گفتند این مشکل در این حالت‌ها رخ میدهد و قبلا در آزمایش‌هایی که خود آقا هادی زحمت کشیدند انجام بدهند معلوم شد مشکل مربوط به نسخه رسمی تک‌میکر است که البته با نسخه 3.1 آزمایش کرده بودند و نمی‌دانم با نسخه 3.2.1 هم آزمایش کرده‌اند یا خیر.
و همانطور که به ایشان گفتم بعد از انتشار ساغر قرار شد روی تک‌میکر وقت بگذارم که متاسفانه همزمان با انتشار ساغر عموی بنده فوت کردند که باعث شد چند وقتی حال و حوصله هیچ کاری نداشته باشم، به امید خدا امروز شروع کردم و بررسی می‌کنم مشکلات رو و اگر بتونم هاردم رو خالی کنم نسخه 64 بیتی ویندوز را هم نصب خواهم کرد تا مشکلات کاربران 64 بیتی هم کمتر از گذشته بشه.

53
درود،
ممنون بابت اطلاع‌رسانی‌تون.
به زودی که سرم خلوت‌تر بشه سراغ بررسی مشکلات خواهم رفت، این مشکلی را که گفتید دقیق متوجه نشدم و فکر کنم توضیح دقیق‌تر بدهید بد نباشد.
ممنون و متشکر.

54
با سلام

من یک مشکل دیگر هم دارم که با این اوصاف احتمالا مشکل همانی است که شما فرمودید
مشکل این جا است که فرض کنید من درون یک متن فارسی از دستور \lr{} و $$ استفاده کنم در تک میکر من
جای آکولادها کاملا جابه جا می شود
شاید نتوانم درست منظورم را برسانم فکر کنم تصویری که اتچ نمودم منظورم را به خوبی نشان می دهد
حتی استفاده از ctrl+. نیز دردی را دوا نکرد
همان طور که مشاهده می شود دستور \lr درست است ولی یک دستور دیگر مثل \inpdic
کاملا آکولادها جابه جا می شود
این اتفاق گاهی در هنگام نوشتن گاهی هنگامی که فایل را باز و بسته می کنم این مشکل بوجود می آید

باتشکر
سلام
اینکه در قسمت آرگومان دستور تک از کلمات فارسی استفاده بشود کاملا کار را پیچیده می‌کند و فعلا تنها امکان در دسترس همان Ctrl+. است که مطمئنا کار می‌کند من فکر کنم جایی را اشتباه کرده‌اید همان دستوری را که نوشته‌اید کامل انتخاب کنید و آنگاه کلیک راست کرده و consider as LTR text را انتخاب کنید.
مثال ضمیمه شده رو ببینید فکر کنم شبیه متن شماست.

55
نه ویندوز ۳۲ بیتی نصب دارم. فقط من نیستم که این مشکل را دارم کسی دیگر هم این مشکل را دارد. من سوال را جور دیگر می‌پرسم: فرض کنید زبان فارسی است و شما متن فارسی می‌نویسید حالا می‌خواهید فرمولی قرار دهید، در تکمیکر دکمه‌ای هست که دو $ را همزمان قرار می‌دهد، من قبل از این که از این نسخه استفاده کنم وقتی این دکمه را می‌زدم زبان خود به خود به انگلیسی تغییر می‌کرد ولی اکنون زبان همچنان فارسی می‌ماند.
خوب همونطور که گفتم اون نسخه که قبلا استفاده می‌کردید نسخه قبلی تک‌میکر دوجهته بوده و نسخه رسمی سایت تک‌میکر همچین کاری انجام نمیده.
اما در مورد مشکلتون لطفا اول در منوی درباره تک‌میکر دوجهته نگاه کنید آیا نسخه دقیقا این عدده bidiTeXmaker-3.1.0-1؟
و این دکمه‌ای که میگید منظورتان همون Ctrl+Shift+M است؟

56
با توجه به پاسخ قبلی که دادین انگار برای این حالت هم چاره‌ای نیست، من 8، ۶۴ بیتی رو نصب دارم خوب این نسخه آزمایشی هست و مسئولیت استفاده از آن با خود کاربر است، اما همین قدر می‌تونم بگم که تا حالا فقط در فارسی نویسی با همین مشکل مواجه شدم و هیچ مشکل دیگری نبود.
اما در هر حال هنگامی که زبان پارسی ست، با زدن شیفت و ۴ یک جفت دلار و وسطش یک یا فارسی چاپ می‌شود.
ان‌شاءالله نسخه اصلی که آمد دوباره چک می‌کنم و اگر پابرجا بود یادآوری می‌کنم و تا آن موقع هم کاری جز مدارا از من ساخته نیست.
زدن شیفت+4 باید یک دلار چاپ می‌کرد! اما الان توضیح شما یه کم مسئله رو واضحتر کرد هرچند شما نگفتید ولی بنظر زبان فارسی میمونه؟ که این مشکل تغییر زبان دقیقا مربوط به 64بیتی بودن است.
توضیح مشکلتون اینه که شیفت+4، «ریال» رو چاپ میکنه و الگوریتم مربوطه $هایی رو چاپ میکنه و پاکشون نمیکنه که یکی جایگزین «ر» و دیگری جایگزین «ل» می‌شود! سعی میکنم در اولین فرصت بدون هیچ تغییر و بروزرسانیی نسخه 64بیت را قرار دهم امیدوارم بتونید برای تست کمکم کنید.

57
با سلام
یک سوال چرا مانند microsoft office
یک گزینه راست چین و چپ چین منظورم
Right to left direction
و بالعکس آن استفاده نمی شود؟
این مورد در آفیس خیلی کار را آسان می کند.
سلام
در ویندوز میان‌برهای ساده و استاندارد کنترل+شیفت سمت راست برای راست به چپ و کنترل+شیفت سمت چپ برای چپ به راست هستند و در بقیه سیستم‌عامل‌ها علاوه بر میان‌بر استاندارد می‌توانید از میانبرهای معرفی شده در منوی Bi-Directional استفاده کنید.
تمام مسئله و مشکل ما در خودکار کردن کار و مثلا باز کردن یک فایل هزار خطی به شکلی خوانا و درست است و آن هم نه این قسمت بلکه قسمت دستورات لاتین در میان متن فارسی، مشکلی که در این نسخه برای چینش خطوط پیش آمده این است که قسمتی از الگوریتم را بجای اینکه از الگوریتم خودم استفاده کنم که با بقیه الگوریتم‌هایم هماهنگ بوده از الگوریتم Qt استفاده کرده‌ام و بهمین دلیل بعضی ناهماهنگی‌ها پیش آمده که باید بررسی شوند و درست شوند.
خوشبختانه حالا که ساغر را آپدیت کرده‌ام سرم خلوت‌تر شده و سعی میکنم روی این مورد کار کنم.

58
سلام
سوالی در مورد تک‌میکر دو جهته داشتم:
۱. در تک‌میکر معمولی وقتی گزینه‌ای که دو $ را همزمان ایجاد می‌کند را می‌زدیم زبان خود به خود به انگلیسی تغییر می‌کرد، ولی در این تک‌میکر اینگونه نیست چرا؟
سلام
در تک‌میکر معمولی که اصلا همچین اتفاقی نمی‌افتد، آن هم همین تک‌میکر دوجهته بوده است، اما در این نسخه این اتفاق می‌افتد تنها توضیح من اینه که شاید از ویندوز 64 بیت استفاده می‌کنید؟

59
آقای علوی‌زاده ضمن عرض خسته‌ نباشید در خصوص موردی که دوستمون هم اشاره کردن لازمه اضافه کنم که وقتی زبان فارسی هست با تایپ دلار متاسفانه یک جفت دلار با یک یا وسطش تولید می‌شود. آیا کلید آن عوض شده یا مورد دیگری هست. باز هم ممنون از زحمات بی‌دریغ‌تان
ممنونم، میشه دقیقتر این مشکل را و نحوه تولیدش رو توضیح بدید.

60
سلام
به نظر میاد اینجا دو مشکل متفاوت ارایه شده است!
با سلام و تشکر از شما
من از آخرین نسخه تک میکر استفاده می کنم برای مثال در مواقعی که خطوط فارسی را از چپ شروع می کند من توسط تنظیماتی که در منوی Bi-Directional گذاشته اید آن ها را راست چین می کنم اما وقتی فایل را می بندم و دوباره باز می کنم دوباره آن ها از چپ شروع می شوند و متن را به هم می ریزد؟
به نظر شما چه کار باید بکنم
باتشکر
در واقع با بستن و باز کردن فایل نباید چنین اتفاقی بیفتد! اما شاید با بروزرسانی به نسخه جدید TeXmaker باگی ایجاد شده که از آن غافل شده‌ام، بزودی بررسی خواهم کرد.

سلام،

من روی نسخه‌ی 32 بیتی ویندوز 7 نیز همین مشکل را دارم. متن به طور عادی همیشه از چپ به راست است و زمانی که آن را به صورت دستی راست به چپ می‌کنم هنوز مشکلاتی در آن باقی می‌ماند. مثلاً آکولادها درست جفت نمی‌شوند. جالب این‌جاست که نرم‌افزار FocusWriter که با Qt 4.7 نوشته شده و تا آن جایی که من اطلاع دارم هیچ گونه بهینه‌سازی برای محیط‌های دوجهته روی آن صورت نگرفته است تمام نوشتارها را به درستی نشان می‌دهد (تصاویر پیوست شده را ببینید).

با تشکر
در واقع کارهای انجام شده بر روی TeXmaker با فرض این است که دستورات انگلیسی درمیان متن فارسی بکار رفته باشد، و برای همین اگر فقط از دستورات فارسی استفاده می‌کنید شاید بهتر این باشد که این قابلیت را غیرفعال کنید.
البته درواقع نباید در مورد فایل شما هم مشکلی پیش می‌آمد که این به بررسی بیشتر نیاز دارد، که حتما سر فرصت بررسی می‌کنم.
در ضمن در نسخه اصلاح شده TeXmaker یعنی bidiTeXmaker از همان QTextEdit استفاده کرده‌ام.

صفحه: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29